Neli soovitust, kuidas enda eest hoolt kanda ka siis, kui oled tegelikult omadega täiesti läbi


Neli soovitust, kuidas enda eest hoolt kanda ka siis, kui oled tegelikult omadega täiesti läbi
Photo by Atharva Tulsi on Unsplash

Sa saad aru, et oled täiesti läbi põlenud, kui enese eest hoolitsemine hakkab tunduma võimatult raske tööna. Kuidas end kõigest hoolimata pinnal hoida ja edasi minna? Portaalis Your Tango annab kliiniline psühholoog Alicia Clark.

1. Mõista, et see tunne on normaalne ja sa ei ole imelik/halb/nõme/tobe

Oled märganud, et meile räägitakse pidevalt, et tuleb enda eest hoolitseda, aga samas mõnitatakse meid, kui seda teeme? Fakt on see, et ootused, mis meile pannakse, ei jäta eriti enese eest hoolitsemiseks ruumi… Fakt on see, et sul on vaja töö ära teha (palgatöö, kodu ja lapsed, sa ise) ja see EI OLE LIHTNE! Nii et ära piitsuta end selle pärast, et sa vahepeal kokku jooksed ja tunned, et enam ei jaksa.

2. Mõtle välja eesmärgid, mis on ainult sinu enda heaks, mitte kellegi teise rõõmustamiseks

Me kõik teame, mida peame tegema selleks, et end paremini tunda, aga need ei pruugi olla just täpselt need asjad, mida me tahaks teha. Me teame, et selleks, et saada ilusat ja musklis keha, tuleb palju trenni teha. Aga kas sa päriselt ka ihaldad endale sellist keha või lihtsalt tunned, et sa pead olema perfektses vormis, sest keegi teine seda eeldab? Treenimine kellegi teise meeleheaks ei ole tervendamine, vaid enda olukorra halvendamine. Treenimine iseenda heaks muidugi tuleb sulle ainult kasuks. Oluline on mõista, miks sa seda teed ja siis otsustada, kas lõpetada või jätkata. Defineeri, mis sulle meeldib ja mida sa teed lihtsalt sellepärast, et kõik teised teevad või keegi teine sinult eeldab. Asenda viimased asjadega, mis on sinu heaolule vajalikud. Püüa ükshaaval välja vahetada asjad, mis sind närvi ajavad, asjadega, mis sulle meeldivad ja juba peagi näed, kuidas elu läheb ilusamaks.

Seotud lood:

3. Ole aus selles osas, kui palju sa suudad taluda

Proovi õppida mõistma oma keha rütme ja nendega kaasa töötada, mitte neile vastu sõdida. Ole aus selles osas, kui sul on palju energiat ja ka siis, kui sa enam üldse ei jaksa. Nullpunktis keskendugi ainult iseendale ja anna endast teistele rohkem ainult siis, kui tunned, et sul on, mida anda.

4. Premeeri ennast

Lisa nõmedatele ülesannetele mingi meeldiv boonus. Tüütu juurikate hakkimine läheb palju kiiremini, kui räägid samal ajal sõbrannaga telefonis. Trenn on vastik, kui seda üksi teha, aga kallima või sõbraga koos palju talutavam. Nii saad kaks kärbest ühe hoobiga — töö saab tehtud ja sinu vaim kosutatud. Ja nii käibki kõige lihtsam enese eest hoolitsemine.

Kui vaim on väsinud, siis tunnista seda endale ja nõustu, et see ongi okei. Su keha annab sulle niimoodi märku, et vajad midagi muud ja sinu ülesanne on oma keha kuulata ja anda talle, mida ta tahab.

Ja siis on vaja välja selgitada, miks su kahtlused enda eest hoolitsemise osas üldse tekkinud on. Ka see on harjumus, häbi või lihtsalt üleväsimus? Igal juhul tuleb seda muuta, et saaksid iseendaga sõbraks ning mõistaksid, et ainult sina ise saad enda eest hoolt kanda!