Sa ei suuda lõpetada kohatutes olukordades naermist? Siit saad paar nippi, et oma hüsteerilist naeru kontrollida

 (1)
Sa ei suuda lõpetada kohatutes olukordades naermist? Siit saad paar nippi, et oma hüsteerilist naeru kontrollida
Foto: Gabrielle Henderson/Unsplash

Mõned inimesed hakkavad närvilistes olukordades kontrollimatult naerma ja ei suuda lõpetada. Toome sinuni mõned nipid, et suudaksid paremini oma naeru ohjeldama hakata.

Naermine vallandab kehas õnnehormoone ja selles tegevuses ei ole midagi halba. Küll aga on igal tegevusel oma aeg ja koht, nii ka naermisel. Paljud olukorrad elus on kurvad ja negatiivse tooniga, kus ei ole mingit põhjust naermiseks. Küll aga mõjuvad sellised olukorrad osadele inimestele päästikuna ja nad hakkavad kontrollimatult naerma ning ei suuda seda lõpetada. See ei tähenda, et need inimesed oleksid halvad ja peaksid sellist olukorda päriselt naljakaks. Nad ei suuda teistmoodi reageerida rasketes situatsioonides ja naermine aitab närvilisusega toime tulla.

Mida peaks tegema, kui naer tuleb peale kohas, kus mitte mingil juhul ei tohiks omaette kihistada?

Proovi mõelda tähelepanelikult oma naeru peale

Kui tunned, et naer hakkab ebamugavas olukorras peale tulema, haara sellest kinni. Mõtle pingsalt, mis sind täpsemalt kihistama ajab ja kuidas teha nii, et see olukord oleks tõsine, mitte naljakas. Analüüsi oma mõtlemist ja proovi mediteerida, kuni tunned, et suudad jälle normaalne olla.

Leia usaldusisik, kes aitaks su naeru kontrollida

Seotud lood:

Kui kontrollimatu naer tuleb enamasti peale kohatutes olukordades töö juures, oleks mõistlik leida töökaaslane, kellega viibid pidevalt koos ja talle oma probleemist rääkida. Palu tal hoida endal silm peal närvilistes situatsioonides ja lasta tal teha endale märkus, kui ta näeb sind naermas.

Tee endale vaimne märkus, et pärast naerad edasi

Saa oma naeru kontrollimise vaimseks meistriks ja ära keela endal naerda, kuid lükka see tegevus edasi nii kauaks, kuni võid seda piiramatult teha. Jäta meelde, mis sind nii meeletult naerma ajas ja otsi see hetk hiljem uuesti oma mälusopist üles.

Kirjuta see olukord endale üles

Seda taktikat tasub kasutada näiteks tööl koosoleku ajal. Kui tunned, et ei saa üldse naeru pidama, kirjuta endale kõik täpselt üles, mis naerma ajab. Niimoodi tehes keskendud kirjutamisele, mitte päästikule, mis sind muigama pani.

Lahku olukorrast ja naera kuskil mujal

Kui sa oled ebamugavas situatsioonis ja ükski ülalnimetatud nippidest ei tundu aitavat ja asi läheb kriitiliseks, siis tasub vaikselt eemalduda ning kuskil omaette ära naerda, et siis normaalsena tagasi tulla.

Allikas: Well+Good