Sind vaevab ärevus? Lihtsad viisid, kuidas säilitada vaimset tervist tööl või koolis


Sind vaevab ärevus? Lihtsad viisid, kuidas säilitada vaimset tervist tööl või koolis
Foto: Francisco Moreno/Unsplash

Kuidas vabaneda ülemõtlemisest ja muretsemisest? Kuidas aidata ennast öiste ärevushoogude korral? Kuidas ärevusega toime tulla tööl või koolis? Kuidas vabaneda ärevusest oma lähedastes suhetes? Olgu ajad millised tahes, sul on võimalik lõpetada ärevusega maadlemine ja võtta ette tulemuslikke samme sellest vabanemiseks.

Tanya J. Petersoni raamatust „101 viisi, kuidas vähendada ärevust“ leiab 101 erinevat meetodit ärevusega tegelemiseks. Tegemist on praktiliste harjutustega, mis aitavad jõuda rahuni ning vabaneda hirmudest, foobiatest ja paanikahoogudest.

Peterson soovitab raamatus ärevuse puhul hoolitseda ka oma kehalise tervise eest, et säilitada vaimset tervist tööl ja kodus.

Aga kuidas hoolitseda enda eest siis, kui viibid tööl või koolis?

See võib tunduda kummalise küsimusena, sest tavaliselt me ei arva, et töö või kool sobiksid kokku enese eest hoolitsemisega. Enese eest hoolitsemine on pigem kodune teema; tööl ja koolis üritame lihtsalt päeva üle elada. Mõnikord ei tule meil pähegi, et peaks enese eest hoolitsema, kuna meil on kiire ja me üritame oma ärevusega toime tulla. Enese eest hoolitsemine on aga üsna lihtne viis, kuidas oma ärevust vähendada.

Ajul on vaja teatud põhilisi asju, et korralikult töötada:

  • vesi
  • piisavalt toitaineid
  • hapnik
  • füüsiline koormus
Seotud lood:

Loo endale kontrollnimekiri, mida oma laual või kapis või kotis hoiad. Hakka ärevusest mõtlema, kui kommunikatsioonist. Sageli on ärevus selleks keeleks, kuidas keha annab teada, et midagi on korrast ära. Kui paned tähele, et ärevus kasvab, siis vaata oma nimekirja.

  • Kas sul on janu? Kui sa pole juba pikemat aega joonud, siis joo paarsada milliliitrit vett. Kanna selle tarvis kaasas veepudelit.
  • Millal sa viimati sõid? Aju vajab korrapäraselt toitaineid, et end hästi tunda. Kanna kaasas tervislikke suupisteid, millega päeva kestel maiustada.
  • Kuidas hingamisega lood on? Kõrge ärevustaseme korral on oluline hingata aeglaselt ja sügavalt, et aju saaks hapnikurikast verd, mis rahustab mõtteis möllavat kaost.
  • Aju tahab ka seda, et sa liigutaksid. Sea endale telefoni alarm, mis tuletaks meelde, et tõuseksid püsti ja liiguksid veidi, kasvõi paar minutit. Kõnni ringi, et verd liikuma saada.

Need on lihtsad, aga võimsad nipid. Kui hoolitsed iga päev oma keha ja aju eest, võib see ärevust tublisti vähendada. Ärevus on eelkõige ajupõhine, kuid ilmutab end ka kehas. Kui hoolitsed oma bioloogiliste põhivajaduste rahuldamise eest, siis see vähendab ärevust ja muudab päeva paremaks.