Viis põhjust, mis selgitavad lahti, miks sa kogu aeg nii masenduses oled


Viis põhjust, mis selgitavad lahti, miks sa kogu aeg nii masenduses oled
Foto: Anh Nguyen/Unsplash

Mõni päev on lihtsalt nii raske olla, et ei suuda isegi voodist püsti tõusta. Järgmine päev on aga jälle palju parem olla. Kust see küll tuleb? Mis asjad tekitavad masendust?

Need viis põhjust on päris levinud tegurid, mis tekitavad paljudele inimestele masendust. Järgmine kord, kui tunned ennast millegipärast eriti kehvasti, mõtle, ega põhjus ei ole ühes neist asjadest.

Sinu ajukeemia on millegi tõttu paigast ära

Kui sinu elus on hiljuti olnud mõni trauma või stressirohke kogemus, võib see sind mõneks ajaks mõjutama jääda. Mõtted ja pildid läbielatust jäävad tükiks ajaks alateadvusesse ja ilmutavad end uuesti ebasobival hetkel. Tegele kuhjunud emotsioonidega ja ära lase neil võimust võtta, kuid anna endale aega paraneda.

Sa oled pikalt harrastanud ebatervislikku eluviisi

Kui sa sööd pikka aega enamasti ainult rämpstoitu või oled harjunud õhtuti võtma klaasikese alkoholi, et lõõgastuda, mõjub see pikas perspektiivis hoopis masendavalt. Keha ei talu nii suurt hulka mürke ja hakkab sulle saatma signaale, et midagi on valesti. Ega asjata ei öelda, et peaks elama tervislikult. Alkohol ei tekita õnnehormoone, ehkki niimoodi võib vahel ekslikult tunduda.

Masendus on pikalt sinu sees peidus olnud

Nii paljudel inimestel on lapsepõlvetrauma või kurvad kogemused teismeliseeast, mida endale ei tunnistata. Kõik need tunded on maha surutud ja nendega ei taheta tegemist teha. Kuid see on vale. Kui inimene on kasvõi natukenegi haavatavamas olekus, tulevad need allasurutud tunded jälle pinnale ja nendega on vaja tegeleda.

Seotud lood:

Võib-olla on käes "see aeg aastast"

Osad inimesed kogevad sügismasendust, teised tunnevad end kehvasti aga talvel, kui on vähe päikesevalgust. Mõni tunneb seda isegi suvel, kui kõik tema ümber on puhkusel, aga tema peab tööd tegema. Kui sa lõpuks avastad, millisel ajal aastast on sinu masendus kõige tugevam, saad sa ette võtta ennetavaid meetmeid, et seda mitte tunda.

Sa lihtsalt oledki masenduses

Vahepeal ongi normaalne tunda ennast natukene teistmoodi, kui tavaliselt. Kui ükski teine ülal loetletust ei tundu olevat päris õige, siis lase endal mõnda aega kurb olla. Kui ära lasku täielikku depressiooni. Kui sa tunned, et ei saa ikkagi oma tunnetega ise hakkama, siis otsi endale abi. Sa ei kahetse seda.

Allikas: YourTango