Tavaliselt on kombeks hooaja trendid teemadeks jagada. See võimaldab kirjeldada ja edasi anda meeleolu, mida selle stiili/trendi kandja peegeldab.

Alanud hooajal on sellist erinevate nimede alla koondamist väga raske teha.

Miks?
Esiteks seepärast, et mistahes märksõna ei suudaks hõlmata kõike, mida mood hetkel endas kätkeb.
Paari sõnaga ei ole võimalik iseloomustada ka seda, mida tähistavad hetkel sõnad "naiselik", "shikk", "klassikaline".

On tekkinud kummaline olukord, kus moeloojad, kriitikud ja ajakirjanikud, kelle roll on alati olnud oraakli omaga võrreldav, pühenduvad ennastunustava andumusega moeajaloo uurimisele ning selle interpreteerimisele.

Seepärast meenutabki sügis-talv 2000 trendiülevaade pigem retrospektiivi 20nda sajandi naiste rõivamoest.

Neile, kellele ajalugu pole kunagi huvi pakkunud ning sellest johtuvalt järgnevat lugeda ei kavatse, võib anda vihje: mistahes ajastut, stiili, materjali või värvikombinatsiooni te ka ei eelistaks, peaks peeglist nähtav lõpptulemus olema kirjeldatav sõnadega
*väljapeetult naiselik (mitte neiulik)
*seksikas
*julge
*luksuslik

20ndatest on sügise edetabelisse toodud suurim üllataja - kokteilikleit.

Pastelltoonides (piparmünt, sirelililla, kreem, vanaroosa) kleidid on avarad, varrukateta ja sügava dekolteega.
Detailidena on pilgupüüdjaks krooked, satsid, narmad ja erinevad tikandid. Iseloomulikud on ka diagonaalsed läbilõiked.

Materjalid on läbikumavad ning läikivad (satiin, shifoon, siid, pits, erinevad litterkangad), mis reeglina on ühevärvilised. Palju on aga ka triipu ja stiliseeritud lillemustreid.

Rõivalisanditega eeldatakse samas stiilis püsimist. Vesilokkide vahele sätitud peapael või heegeldatud mütsike on igati omal kohal. Suitsupits vast on juba liialt teatraalne!


Mõjutused on tuntavad Blumarini, Max Mara, Antonio Berardi ning Anna Sui kollektsioonides.



40ndad mõlguvad meeles Miuccia Pradal, kes eelistab kindlalt aega, mil naised kandsid ülinaiselikku . "Ood twiidile ja peenvillastele materjalidele vaoshoitud värvigammas" võiks olla tema kunstiteose nimetuseks sarjast "Muutuv elegants".
Pehme õlaga rätsepajaki juurde kuulub reeglina kitsas põlvedeni ulatuv toon- toonis või siis hoopis alt laienev volditud/plisseeritud pikem seelik. Kui veel suvel oli uudne seeliku-pluusi kooslus, siis nüüd muutub järjest populaarsemaks komplekt kleit + lühike mantel, kusjuures kleit võib olla sügishooaja kohta harjumatult õhukesest materjalist (näiteks shifoon) ning napp.
Detailidena kasutatakse palju karusnahka ja nahka (kraed, kandid).
Iseloomulikud on tepingud.
Erakordselt kvaliteetsed kostüümikangad on mustri poolest klassikalised: väike ruut, pepita ruut,kalasaba.
Aksessuaarid on rõhutatult peened ja luksuslikud - baretid, peened vööd jakkidel ja mantlitel, kindad, väikeste pannaldega käekotid ning krokodillinahast madalad tänavakingad.
Värvidest sobitatakse burgundia punast (tumepunane) kaamelikarva beezhiga, oliivirohelist liiva toonis beezhiga ning erinevaid lilla- varjundeid kuldpruuni või kahvatukollasega.

Lisaks juba mainitud Prada disainerile on 40ndate lummuses Michael Kors, John Galliano, Jean Paul Gaultier ning Narciso Rodriguez.

50ndatest ja 60ndatest on inspiratsiooni saanud paljud hetke tippdisaineritele kavandavad tekstiilikunstnikud.

Üks väga olulisi detaile naisterahva garderoobis sel sügisel on suure trükimustriga pluus. Kas see on tegumoelt meeste triiksärki meenutav või siidist ning suure seosega kaela ümber, on teisejärguline. Geomeetrilised ning graafilised mustrid kaunistavad lisaks pluusidele ja seelikukangastele ka õhtukleite ning isegi karusnahkseid/kunstkarusnahkseid kasukaid.
Värvid on intensiivsed jakontrastsed.

Mustrit tähtsustavad üle kõige Victor Alfaro, Genny, Versace, Gucci, Marni, Byblos, Fendi Missoni ja John Bartlett.

60ndatel võimu võtnud miniseelikud on esindatud ka alanud hooajal.
Sirgelõikelisi kleite ja jakke/mantleid kantakse nagu tolgi ajal, põlvedeni ulatuvate säärsaabastega. Materjalid on vaid muutunud kergemaks.
Domineerivad tviid ja nahk, värvid on must,punane, valge ja beezh.





Kui teie ilusamad mälestused pärinevad ajast, mil inimene esimest korda kuule astus, meeldivad teile kindlasti Mark Jacobsi ja Gucci kollektsioonid.






70ndate hipilook on dramaatilisemaks ning jõulisemaks muutunud.

Suure kraega kudumid võivad olla küll vallatult triibulised, kuid nende all kantavad liibuvad nahkpüksid ja kõrge kontsaga saapad ei lase kuidagi teil mõjuda lillelapsena.
Suured sallid ja ümber õlgade mähitavad narmastega rätikud asendavad keepe ja pontshosid.

Seemisnahalappidest nn mosaiikmantlid on selle sügise küpsetes värvitoonides: kõik looduses leiduvad rohelise ja pruuni toonid ning soojad kollase, oraanzhi ja punase varjundid. Uueks halliks on lillakaspruun ploom.










80ndate maksimalistid mängivad mängu, milles käsi kokku lüües lauldakse: "Kui sul raha on, siis kõike seda tee...
Kui sul raha on, siis püüa seda teistelegi näidata, kui raha on..."

Võtke poodides pakutavast kõik, mis viitab jõukusele ja riputage endale üll ning te veendute, et ka selles mängus on võimalik võita.
Kaotajatele (neile, kes maitsekaid ning tagasihoidlikult toon-toonis riideid kannavad) langeb osaks Dünastia kordusosade jälgimine ja märkmete tegemine.

Nahk, pits ja shifoon, värvid ja mustrid, läikiv ja karvane - kõik läbisegi!

Ehted on väga olulised: kullast ketid, mida on mitu korda ümber kaela, käe või miks ka mitte talje ümber keritud, või sõrmused, mida jagub pea igasse sõrme ja mille vääriskivid on suured ja värvilised.
Laineid löövad ka pärlid ning merevaik.


Punk ja rock stiilid on huvitanud lisaks moeloojatele, kes alati oma loomingu mässumeelsetele moeekstsentrikuile suunavad, ka näiteks Chaneli disainerit Karl Lagerfeldi. Nimelt tuli Chanel välja oma versiooniga määrdunud teksade sarjast. Erinevus näiteks Dieseli Dirty Denimiga seisneb vaid selles, et legendaarse moemaja jüngrid soetavad püksipaari, millega on eelnevalt püherdatud kullas (!!!!).

Endiselt seostatakse antud stiilelukkude, neetide, pannalde ja sisselõigetega, kuigi jah, üldmulje on suvistest kollektsioonidest oluliselt lihvitum ja pehmem.







Jälle räägitakse muinasjuttu supernaisest (80ndate power woman) mehe nahas (ülikonnast tuletatud pükskostüüm), kes tuli ja võitis.

Sirgelõikelise, veidi suurena mõjuva pinstripe(peenetriibulise) jaki all kantakse laiasid viigipükse. Päevasel ajal kuulub vormi veel triiksärk, mis võib olla kurguni kinni nööbitud ja lipsustatud või seksikalt lahti jäetud. Taljesse töödeldud vest ning tikk-kontsad on samuti tähtsad. Ja siis jääb veel vaid "I"le täpp panna kaabu või ühele silmale vajunud viltkübaraga.
Sekundi murdosa jooksul saab sellest maskuliinsusele viitavast kooslusest pidulik ja kahtlemata naiselik, kui daam libistab õlgadelt jaki ja selle alt tuleb nähtavale õlgu ja selga paljastav sätendav top. Suleboa või pärlikee veel kaela ümber ja keegi ei tunne ära päeval aukartust tekitanud "lumekuningannat".



Kaheksakümnendaid meenutavad nostalgiaga Versace, Lanvini, Chaneli ja Celini disainerid.


Piduliku rõivastuse erinevus päeval kantavast on väga väike. Julgen vist isegi väita, et selles virr-varris on õhtutualetid nii lõigete kui värvi osas lihtsamaks muutunud.

Pisikese musta kleidi ja kokteilikleitide kõrval on pikad õhtukleidid lihtsalõikelised, lastes kõrgläikelistel materjalidel (litter- ja pärltikandiga kangad) keha vormidele liibuda.

Värvid on kas õrnad kollane, roosa ja roheline või ajatud tumesinine, valge, veripunane ja must.

Hooaja märksõnad:

*Graafilised ja geomeetrilised mustrid
*Must värv*Sügisvärvid
*Triip*Ruut
*Kostüüm*Kleit
*Nahk ja karusnahk*Krokodillinahk
*Peakatted*Kirjud ja värvilised sukad