Sõnumid perenaisele

 (9)
Icon

Meie päevil võib armastatud moeloojate loomingut jälgida diivanil teleri ees istudes, toolil arvuti ees, tugitoolis – ajakiri käes ning lõpuks, sorteerides esemeid, mis mäletavad vanaema, ema ja perenaise enda noorusaastaid. Ometi pole paljud moegurud sugugi kindlad tagasisides – kas tänapäeva mood erutab ikka koduperenaisi nii, nagu nemad seda sooviksid? Ootamata vastust sellisele otsesele ja karmile küsimusele, on nad loonud terve rea kollektsioone, mis on pühendatud perenaisele kui isiksusele, samuti tema igapäevase töö atribuutikale kodus, suvilas ning aias.

Tänapäeval võib meest kodus vastu võttes “auru välja” lasta mitte ainult taignarulliga, vaid ka mitmekülgse koduse univormiga. Võiks ootamatult asendada vana, hästituntud põlle uue ja ekstravagantsega. Näiteks Roberto Cavalli kavandatud ookrivärvi seemisnahast põllega, Antonio Marras´ linase, naturaalset värvi, peenikese punase vööga, mis on toon toonis lipsu ja kingadega põllega või Trussardi shokolaadivärvi nahkpõllega.

Kodus võib endale paljugi lubada, näiteks: Fernandez´i nahast lasuurvärvi, erepunaste tikitud lilledega kleit-põll, mida kantakse paljal kehal, Chloe pooleldi kooritud, kuid puutumata banaani kujutisega spordisärk, Hanes’ särk kirjaga “freedom” ning väljavõttega seletavast sõnaraamatust, mis sõna ära seletab, või Eymeric Francois valge korsett vertikaalselt asetsevate numbritega: 90 – 60 – 90.

Veidi tähelepanu peaks pöörama ka aksessuaaridele: sugulaste ees võiks uhkeldada Anteprima tohutute roosade huultega kaunistatud mustades kummikinnastes või Prada küünarnukist veidi kõrgemale ulatuvates nahkkinnastes. Meeleolu võiks peegelduda valmistätoveeringutes või omavalmistatud kirjades: “armastus”, “vastikus”, “igatsen”, “räägi minuga”, “pakun sõprust”, “söök on külmikus” jne. Kuulutusi tuleb aegajalt uuendada! Vahel on kasulik jätta nähtavale kohale Jean-Charles de Castelbajac´i märkmik pealkirjaga “Friends, Lovers, Husbands” - ning eluolu hakkab iseenesest laabuma…

Veidi pipart saab lisada Domeua & Peres´ voodiga, mida ehib silt “Mitte häirida”, mannekeeniga “Kaunis Rose-Mary”, mille pea muutub laualambiks, rind – laekaks ning jalad põrandavaasiks puuviljade tarvis, Atypyk´i “Fifty/Fifty” tekikotiga, millel poolitav helkiv riba ning täispuhutava padjaga, millel kiri “Hysteric Glamour” , samuti Ligne Roset´ vaibaga, millel prantsus- ja ingliskeelsed kirjad “Säilita puhas armastus”.

Mida peavad aga tegema need, kes enam ei saa ilma koduabilise ja majapidajannata hakkama, kuid hindavad endiselt kodusoojust? Ka siin tulevad disainerid abiks. Hommikul sobib kenasti Christian Dior´i nailonkott “ostude jaoks”, Moschino fototrükk värskete köögiviljadega ning joonistus “pott lilledega” särgil või kleidil. Tööpostil mõjub väga efektselt Marcio Madeira jumestus, mis loob kurnatuse efekti ning vastav soeng. Samuti ka Van Cleef & Arpels´i pikk kett, mis kinnitub väikesel kullast aidalukul. Asjakohased on ka Hermes´i, Comme des Garcons´i, Lancel´ ja Chanel´i rahakotid.

Spetsiaalselt meestele on mõeldud Jean-Charles de Castelbajac´i värskete köögiviljade pildiga lumivalge särk, Icon´i kingad tomatisupi purgi ümbrispaberi kujutisega ning Gucci kuldsetest puukidest ja tangidest käevõru. Iga õhtu ehteks võivad saada Dolce & Cabbana, Martine Sitboni, John Galliano, Gucci ja Marni sügis-talviste kollektsioonide läbipaistvad või vaid veidi naiselikele saladustele vihjavad kleidid ning tomatisupi purki meenutav Anya Hindmarch´i kotike.

Mis siis ikkagi ilmub silme ette, kuuldes sõna “koduperenaine”? Imeline pesu värskus? Ökonoomne pakend? Või lõplik võit rasva üle? Võtkem teatavaks, et mood on astunud otsustavasse võitlusse kujunenud stereotüüpidega!