Kesköö Shanghais

Jean-Paul Gaultier on võlutud Hiinast. Tema kollektsiooni traditsiooniline kleit elustub, raputab eneselt muuseumitolmu, ühineb euroopa kostüümiga ning täitub ahvatluste energiaga. Krepdeshiin, nahk, karusnahk, suled, õhuline gaasriie, pitsid ning narmad kogunevad voltidesse ja puhvidesse, muunduvad püksteks ning pluusideks, kaunistavad soenguid, käekotte ning aluspesu.

Gaultier












Pagoodi-taolised varrukad on kõrvuti helmestest õlakutega, värvitud karusnaha ja naha siiludega. Rangete pükskostüümide naabriks on idamaiselt vöötatud rõivad ning kõrgetel platvormidel rihmikud. Vanaaegne vihmavari on kasutusele võetud peakattena. Väljapeetud musta kleidi dekoltee paljastab aluspesu, muutes selle rõivastuse osaks. Klassikalises mantlis võib märgata kimono jooni, frakis aga hiina restorani personali vormiriietuse detaile.

Chanel nr. 2

Esineda moekuningannana on imelihtne. Piisab, kui garderoobis leidub “väike must kleit”. Ometi võivad kaaslased osutuda kostüümiajaloos võhikuteks, mistõttu tuleb kasuks täiendada riietust mitme viitega Moemaja viimastele kollektsioonidele. Pead võiks ehtida musta siidist paelaga, mis pealael lehviks seotud. Väikese valge või musta lehvi võib siduda kaela, vööle või käekotile.

Pärlitest kaelakee seada õlgadele, rindadele või puusale. Jersey´st jakile õmmelda kaks rida taskuid – rinna- ning puusajoonele. Ära tuleks unustada kõik värvid peale musta ning loobuma peaks tukast ning paljastest põlvedest – Chanel nr. 1 ei armastanud neid.

Chanel












Supremaatiline naine

Prantsuse kriitikud näevad Feraud´ Moemaja kollektsioonis keskaja ning markii de Sade´i epohhi kostüüme. Sellist eksitust saab õigustada vaid eelmise sajandi esimeste kümnendite kujutava kunsti absoluutne mittetundmine. Mudelite seotus Kazimir Malevitshi loominguga on ilmselge: vaid kolm lokaalset värvi – must, valge ja punane. Üksnes asümmeetria, mida toonitatakse värvide ning vormiga selliselt, et rõivas näib vägivaldselt ühendatud kangatükkide kuhjatisena.

Feraud












Mustlashing

Scherrer´ sügis-talvist loomingut nimetatakse vene stiiliks. Vene stiili all peetakse läänes silmas mitte ainult sametist vest-jakke, vabalt langevaid pluuse, naturaalset karusnahka, mustrilist brokaati ning kuldtikandit, vaid ka traditsioonilist mustlasriietust, mida Moemaja esitleb kogu selle uljas ilus. Siidist, gaas- ning sametsallid sünnivad ümber asümmeetrilisteks, ootamatute dekolteedega õhtukleitideks. Väikeste rätikute punane ja must siid hoiab vaos modellide puhevil juukseid. Jakkide ja pluuside karusnahast kätiseid saab kasutada muhvidena, helmeid aga juuste, rinnaosa ning puusade kaunistustena.

Sherrer












Minu pääsuke

Carlo Ponti mudelid tiivustavad ning peletavad nukruse. Karusnahast keep – pääsukese kokkupandud tiivad – soojendab kaela, käsi ja hinge. Ühe kleidi pihik meenutab lendava linnu laialisirutatud tiiba, mis on vaid hetkeks paigale tardunud. Teise kleidi korsaazh läheb seljal üle kaheks pehmeks tiivaks raamimaks sügavat dekolteed. Kolmanda seelik meenutab 19.sajandi turnüüri, ainult et lintide ja pitside asemel on oskuslikult välja lõigatud ning kokku seatud kangatükid – ikka sulg sule kõrval…

Ponti












Avali süda

Aasta kõige kaunimal õhtul ei tasu peita oma ilu. Tuleb vabaneda eelarvamustest ning kohatust tagasihoidlikkusest. Uuele aastale võib avaneda Givenchy´ kleitides, mis ümbritsevad keha kuldse võrguna, Emanuel Ungaro pitsilises minis ning Hubert Barrere korsett-kostüümides, mis jätavad avatuks rinnad, selja ning puusad. Õnn ei või ometi mööduda!

Givenchy