Moeekspert ja ajakirja Costumes Heaven peatoimetaja Susan Gagnon räägib, et värvipsühholoogias on eesmärk teha kindlaks, et kuidas teatud värvid mõjutavad inimeste käitumist. „Meie aju on ühendatud emotsioonidega sensoorsete käivitajate külge. Mõned vallandavad meis õnne, teised kurbust,“ selgitab Gagnon. „Sellisena saavad erinevad värvid meis erinevaid emotsionaalseid reaktsioone tekitada, nagu näiteks usaldust.“ Seega kui soovid võita ümbritsevate inimeste usaldust, võib seda saavutada imelihtsalt ja kõik tänu sinu särgi värvile.

Mis värv kiirendab siis usaldusprotsessi?

Hiina Soochowi ülikooli teadlased püüdsid hiljuti uurida rõivavärvide mõju usalduse tajumisele. Teadlased kogusid 32 osalejat ja nad pidid hindama usalduse taset. Neile oli ette pandud digitaalne figuur, millel oli sama ülikond seljas, kuid mille värvi vahetati Photoshopi abil. Osalejatele näidati ülikonda, mis oli punast, kollast, rohelist, sinist, lillat, oranži, kollakasrohelist, sinakasrohelist ja sinakaslillat värvi. Uuringu kohaselt peeti kõige usaldusväärsemaks sinist värvi, millele järgnes sinine-lilla. „Need, kes kannavad siniseid ja lillasid riideid, saavad kõrgema usaldushinnangu,“ kirjutasid teadlased.

Värviekspert ja jaemüügi sisekujundaja David Lee ütleb, et sellised värvid nagu sinine ja lilla panevad meid tõenäoliselt nägema usaldusväärsematena, kuna nende toonidega on „positiivsed assotsiatsioonid“. Näiteks seostatakse sinist värvi sageli taevaga, mis on Gagnoni sõnul rahulik. „Nii et kui inimesed näevad, et teised kannavad sinist, seostab nende aju seda taeva rahulikkusega,“ ütleb ta.

Lee sõnul võivad selline omadus rahulikkus suurendada inimeste turvalisust teiste suhtes. „See aitab luua usaldust ja niiviisi tekib turvatunne. See annab edasi usaldusväärsust,“ selgitab ta.

Allikas: Best Life