On aga üks hea nipp, kuidas seda muuta ja end asjatust stressist säästa.

Ülalmainitud kohustused võivad tunduda tüütud, ent ometi peame need varem või hiljem ära tegema. Mida kauem neid edasi lükkame, seda rohkem tegelikult endale liiga teeme, sest sisimas ju teame, et olulised asjad on tegemata.

Siinkohal tulebki mängu 2 minuti reegel. Selle lihtsa strateegia on loonud David Allen, kes tutvustab seda enda produktiivsusele pühendatud raamatus „Getting Things Done“.

Reegel kõlab järgmiselt: kui sa saad asja tehtud kahe minutiga või veelgi vähema ajaga, siis peaksid selle ära tegema kohe, mitte seda edasi lükkama.

Seda reeglit on väga lihtne rakendada, sest see võtab tõepoolest kõigest kaks minutit, kuid sellel võib olla väga suur mõju sinu ülesannete nimekirja pikkusele ja stressitasemele.

Näiteks kui sa tead, et pead arstiaja broneerima ja see võtab veebis või ka helistades tõenäoliselt alla kahe minuti, siis tee see kohe ära, selle asemel et ülesannete nimekirja järjekordne asi kirja panna.

Sama reegli järgi võid ka suuremad kohustused jaotada väiksemateks tükkideks. Näiteks kui tegeled iga päev kaks minutit oma kuluaruandega, ei ole sul kuu lõpus nii keeruline, või kui tahad magamistoas suurpuhastust teha, alusta iga päev kahest minutist, korrastades näiteks üks sahtel korraga.

Edasilükkamisega kipub olema nii, et mida kaugemale kohustust lükata, seda keerulisem tundub selle täitmine. Ent enamasti on kohustused väga lihtsad. Niisiis on mõistlik mitte jääda pikalt juurdlema, kas viitsid sellega tegeleda praegu või hiljem, ja asi kohe ära teha (kui see võtab alla kahe minuti).

Allikas: PureWow