Toimetajana on ta töötanud nii sarjade „Südamesoov“, „Rakett69“ kui ka „Zevakin ja Valting vs Ameerika“ valmimisel. Flemingu värskeim teletöö on aga Keili Sükijaineni luksuslik reisisaade „Kuldne pilet“. Vestlesime Mariga lähemalt saatejuhi ja teletoimetaja tööst, elamussaate valmimisest ning meeldejäävatest reisikogemustest.

Kaamera eest kaadri taha

Mari Fleming puges paljude vaatajate südamesse telesaate „Maahommik“ saatejuhina, kuid 2022. aastal andis ta oma pikaaegse ameti üle ja suundus mõneks ajaks välismaale. ,,Ma loen koduks ikkagi Eestit, kuigi olen tõesti viimastel aastatel palju välismaa vahet rännanud - pereelu on viinud nii Berliini, Iowasse kui Zürichisse. Iga uus koht, kus käid kas või korra, avardab silmaringi ja see on miski, mida teletöös on alati vaja. Aga igal nädalal ekraanil olla oleks keeruline, tegelikult „Maahommiku“ saatejuhina osaliselt just sellepärast ühel hetkel enam ei jätkanud,“ sõnab ta.

Oma karjääri jooksul on Mari Fleming peamiselt tegutsenud teletoimetajana ning kulisside taga tunneb ta end seetõttu muidugi ka mugavamalt. „Aga kaamera ees on jällegi põnevam - avaneb uus maailm ja on vaja arendada veidi teistmoodi oskuseid. Toimetajana võin teha tundide pikkuseid eelintervjuusid, aga saatejuht peab reageerima kiiresti ning piiratud ajaga vajaliku kätte saama,“ toob Mari välja saatejuhtimise võlu. Õnneks toimetaja tööd edasi-tagasi lendamine palju ei sega. Välismaal viibimist planeerib ta selleks ajaks, kui pole võtteid ning saab seal teha eeltööd ja lugude kokkupanekut.

„Südamesoovi“ naiste kuldne koostöö

Värskelt jõudis lõpule Keili Sükijaineni juhtimisel eksklusiivne elamussaade „Kuldne pilet“, kus Mari Fleming oli samuti toimetaja rollis. Saate naiskond on ühes tegevprodutsendi Kätlin Karama Martinsiga koos juba eelnevalt „Südamesoovi“ teinud ning seetõttu tuli Mari sõnul ka uuele projektile jah- sõna kiiresti. ,,Teadsin, et sellest tuleb väga arendav töö. Esiteks oleme omavahel väga ausad, utsitame nuputama, pingutama. Teiseks on ääretult põnev midagi uut välja töötada ning uurida välismaist luksusmaailma pragmaatiliste eestlaste silme läbi.“

Telesaade „Kuldne pilet“ viib vaatajad luksuslikesse paikadesse, kuhu niisama lihtsalt ei pääse. Mari Flemingule avaldas eriti muljet rongisõit Glacier Expressiga Šveitsi lumiste mägede vahel ning salajane trühvlijaht Prantsusmaal. ,,Naudin paiku ja lugusid, kus õpib midagi uut ja millel on põnev ajalugu. Aga meelde jääb kindlasti ka üks hotellikülastus - Atlantis The Palm kuurorti veealune sviit, kus terve üks sein oli osa akvaariumist. Kui seal päriselt ööbiks, siis istuks vist tunde akna ees ja imetleks veealust loomariiki,“ kirjeldab ta vägevat kogemust saate filmimiselt.

Eksklusiivsed elamused vs unustamatud seiklused

Suure reisisõbrana on Mari enda meeldejäävaim reisikogemus aga kõike muud kui luksuslik. ,,See oli üle 10 aasta tagasi, kui rändasime seltskonnaga Sardiiniasse ja öömajad otsisime läbi Couchsurfingu lehe ehk inimestelt, kes olid nõus meile tasuta öömaja pakkuma. Vot seda võib nimetada seikluseks: imekombel jõudsime bussidega saare ühest otsast teise, astusime itaalia perekonna kööki, kus räägiti ainult itaalia keeles… ja siis jõudis kohale nende tuttav kalamees värskelt püütud tuunikalaga, nii et saime elu parima eine. Ükski peen restoran pole võrdväärset elamust pakkunud. Samuti olen proovinud hääletada Eestist Portugali mööda merd, teadmata, kus asub järgmine öömaja ja kes nõus järgmisse sadamasse ära viskama“ meenutab Fleming ja kinnitab tarkust, et mida rohkem õnnestub kohtuda kohalikega ja kohalikku elu mõista, seda vingem reis.

Seda, kust jookseb piir luksuse ja jaburuse vahel, on Mari sõnul keeruline öelda ja eks see sõltub suuresti igaühe rahakotist. ,,Miljon eurot uhke parfüümi eest maksta on minu jaoks totaalselt üle mõistuse. Mõne väiksema kooli lapsed saaks selle raha eest aastaid koolitoitu,“ leiab ta. Samuti on Mari hinnangul 750-eurone Glacier Express VIP-klassi rongipilet kallis, kuid peab seda siiski ägedaks elamuseks, kus saab korra elus lumiste mägede vahel ahhetada.

Stsenaarium kui ideaal enne võtet

Reisisaate toimetamine pole kaugeltki mõnus puhkus, vaid tuleb oma väljakutsetega. Toimetajana suhtleb Mari eelnevalt esinejatega, teeb lugude stsenaariumid ning jälgib võttel loojutustust. Siiski ei lähe kõik alati kirjutatud stsenaariumi järgi ning ootamatutes olukordades tuleb omajagu loovust kasutada. ,,Näiteks superjahiga plaanisime muidugi merele minna, aga hommikul selgus, et ilm ei luba. Tuleb kohe mõelda ja arutada, kuidas teeme põneva loo kai ääres seisva jahi pealt. Montaažis võib juhtuda sama - mõni lugu läheb kokku täpselt nii nagu võtte ajal lugu peas jooksis, aga vahel ei toimi ikkagi päris nii nagu loodetud, siis hakkan lugu justkui nullist üles ehitama,“ selgitab Mari toimetaja ameti proovikivisid.