ARUTLEME: Naiste parim viis tähelepanu võita on särk seljast visata — paneme selle fakti enda kasuks tööle?
Naiste sõnum on lihtne ja selge: palgalõhe ja sooline diskrimineerimine ei ole müüt. Naiste sildistamine ei ole müüt. Naisi üleseksualiseeritakse. Kui poolpaljad naised müüvad tooteid, siis sinna kõrvale müüakse ju ka naist. Mis saab, kui toode ära võtta ja jääb ainult alasti naine? Alastus muutub “sobimatuks” — samas kui naisel oleks kaenlas mingi vahva uudistoode, on alastus kohe “põhjendatud”.
Suurepärane, et need naised on sellise töö ette võtnud, mis juhib nendele probleemidele tähelepanu. Naised on muidugi varemgi taolisi kampaaniaid teinud, aga vähemalt Eestis mitte nii suurejooneliselt.
Jah, paljad rinnad võidavad alati tähelepanu. Miks nii tavaline asi alati nii suurt tähelepanu toob, on loogilise mõtlemise pinnalt lähtudes enam kui imelik. Näiteks kunstnik Signe-Fideelia Roots, kes mõned aastad tagasi paljaste rindadega mööda maanteed punktist A punkti B jalutas, ületas uudiskünnise hetkel, kui särgi seljast viskas.
Paljud kindlasti mäletavad, kuidas Julia Robertsi kehastatud näitlejanna küsis filmis Notting Hill Hugh Granti kehastatud tegelaselt: “Mis värk meestel rindadega on? Need on ju lihtsalt rinnad — pooltel inimestel maailmas on need.” Mehed ei oska sellele küsimusele kunagi vastata, aga fakt on, et naised saavad end alasti võttes alati tähelepanu.
Targad naised oskavad selle fakti enda kasuks tööle panna.
Mida sina arvad — kui naised targalt ja teadlikult oma soolised eripärad tööle panevad, kas anname seksistlikule suhtumisele ninanipsu ja saavutame viimaks võrdsuse?