Euro NCAPi labor on 20 aastaga hävitanud üle 1800 tuttuue auto
See on keskmiselt üks auto iga nelja päeva tagant ja autode purukssõitmine on maksma läinud üle 160 miljoni euro ehk statistikute meelerõõmuks olgu välja toodud, et iga päev, mil organisatsioon on tegutsenud, on sellele kulunud 22000 eurot.
Kallis, kuid samas pole autod olnud kunagi turvalisemad. Kui vaadata videos olevat testi, kus on auto aastast 1997 ja sama klassi auto aastal 2015, siis erinevus on meeletu. Täna on autojuhil otsekokkupõrkes mitte ainult tõenäosus elama jääda, vaid suisa pääseda ilma ühegi kriimuta.
Arvestuslikult on Euro NCAP testide algusest, kui nendega 1997. aastal pihta hakati, päästetud 78000 elu. Tänaseks on üheksa autot kümnest, mis Euroopa teedel vuravad, läbinud Euro NCAPi testi ja autotootjad toetavad aina uute nõuete püstitamist, et masinad oleksid võimalikult turvalised. Seega lisandub pidevalt uusi aspekte, mida uute autode puhul testimisse võetakse. Aina olulisemaks muutuvad omadused nagu kõrvalistuja ohutus, veejõukotroll ja üks hiljutisemaid arendusi – automaatne pidurdusprogramm, mis tuvastab ka jalgrattureid.
Videos olev Rover 100 sai ilmselgetel põhjustel kõigest ühe tähe viiest, samas kui Fiat Punto, Nissan Micra, Opel Corsa ja Renault Clio said vaid ühe tärni enam. Kui testiti jalakäijate kaitset, siis ei saanud ükski auto enam kui kahte tärni, mis osutab, et 20 aastat tagasi keskendusid tootjad vaid autos viibijatele, jättes kõrvale haavatavamad liiklejad.
Viis kuud hiljem sai Volvo S40 samas testis neli tärni viiest ja legend turvalisest Volvost sai tänu Euro NCAPi testimisele vaid kinnitust.