Kuus põhjust, miks sa peaksid oma Facebooki konto kinni panema
Tagasihoidlike plaanidega alustanud Facebook, mis soovis vaid luua suhtluskeskkonna oma kooli tudengitele, on tänaseks levinud kiiremini, kui keegi kunagi arvata osanuks. See tõukas kõik teised suhtluskeskkonnad troonidelt ja neelas kõik, kes võisid sellele vähekenegi konkurentsi pakkuda.
Mida me täna sõime? Missuguse pildi me tütar joonistas? Sa leidsid maast veidra kujuga näritud nätsu? Me saame nüüd kõike seda jagada. Enam ei pea me neist asjadest kellelegi rääkima, kes sellest nagunii huvitatud pole. Nüüd võime selle lihtsalt enda seinale postitada ja loota, et äkki keegi paneb haletsusest pöidla püsti. Kuid Facebook ei ole enam selleks, et me tunneksime petlikult, et meil on sõbrad, vaid selleks, et teenida raha firmade kaudu, kes enda tooteid meie ajajoonele postitavad. Lisaks räägitakse aina ohtudest, mis kaasnevad avalikult enda elu jagamisega, kuid ometi me logime ikka ja jälle sinna sisse. Kas see on ikka mõistlik tegevus? Siin on kuus põhjust, miks sa võiksid Facebooki kasutamise lõpetada.
See kulutab su aega
Facebook teatas mõned aastad tagasi, et keskmine kasutaja veedab lehel umbes 17 minutit päevas, mis tähendab, et kui sa oled selle lehe kasutaja 10 aastat, kulub sul vaid 17 minutiga päevas 10 aasta jooksul 40 päeva. Kuid olgem ausad, see 17 minutit ei ole õigustatud pakkumine, sest vaadake enda ümber -enamus FB kasutajaid kerivad sõprade uuendusi igal vabal hetkel ja usutavasti võib selle 17 minuti julgelt neljaga korrutada ja samuti ka selle 40 päeva. Kui mitte rohkemgi. Mõtle korraks, kui pikalt sina seal päevas kokku oled ja mida kõike mõistlikku sa selle ajaga teha jõuaks.
Facebook kasutab sind, et sulle asju pähe määrida
2012 aastal tegi Facebook 689000le kontole väikeseid muudatusi, et näha, kuidas nad saavad muudatustega kasutajate emotsioone muuta. Facebook väitis, et see katse tehti, et muuta sisu kvaliteetsemaks ja sobivamaks, kuid skeptikud seda ei usu ja on veendunud, et tegelikult tegi Facebook inimkatseid, et näha, kuidas nad saavad Like nupust enda lüpsilehma teha. Kuidas manipuleerida inimeste emotsioonidega. Kuid laialt võttes, on Facebook lihtsalt kvaliteetne inimeste kataloogi süsteem, kus neil on inimeste kohta väga täpsed andmed – kus nad liiguvad, mis on nende vanus, ligikaudne sissetulek, millega tegelevad nende sõbrad jne ja missugune ettevõte ei sooviks, et tema teenus või kaup oleks suunatud just õigetele inimestele?
See rikub su tervist
Mitte ainult su närve, kui sa näed, et keegi saadab sulle igapäev kutseid enda farmi, mida päriselt olemas pole, ega silmadele, sest sa vahid pilgutamata kogu aeg ühte kohta, vaid uuringud on vihjanud, et Facebooki kasutamine otseselt seotud ka tervise halvenemisega. Selle kasutamine pidi mõjutama immuunsüsteemi, takistama kasvuhormoonide normaalset teket, mõjutama seedeprotsessi, piirama mõtlemisvõimet, hävitama loovust, mõjutama unemustrit ja õnnetunnet. Liialt suure osa on enda alla võtnud Facebook ja seal toimuv. Ei ole harv juhus, kui teismeline läheb äervusse, sest pani kogemata kellelegi like, või seepärast, et ta küll näeb, et keegi on ta juttu lugenud, aga vastust pole...
Kes need inimesed üleüldse on?
Keskmisel täiskasvanul Facebooki kasutajal on 338 „sõpra”, kellest umbes 10% on neid, keda ta vaevu teab, kui sedagi. Paljud inimesed meie sõbragrupis on oma eludega ammu edasi läinud – uued hobid, uued sõbrad, uued karvad näos, uued huvid, uued uskumused, uued inimesed, keda tuleb elus hoida (loe: lapsed). Need pole enam inimesed, keda sina kunagi tundsid ja nendega viisakusest aeg-ajalt niisama peenikest juttu ajada, on ajaraiskamine, mida sa võiksid kulutada pigem enda päris sõprade peale. Või Delfit lugedes.
Sinu postitused ei huvita tegelikult teisi
Väga väheseid inimesi huvitab, mida sa mõtled, mida sa sööd, kui pikk su trenniring oli, või mis tuju sul on. Need, keda see huvitab, need on nagunii sinuga kontaktis. Me nägime ju kõik seda, kuidas inimesed endale jäist vett kraevahele kallasid. Nägime ju? Ei näinud? Kui sa ei näinud, siis ei olegi ju vahet. Sa ei jäänud millestki ilma. Heategevus on küll vajalik, kuid seda tehakse ka paljude teiste kanalite kaudu. Või äkki jagati, et see mänguasi, mis sul kunagi oli, on nüüd väärt 100 korda rohkem. Kui sa tead seda, ei muuda see midagi ja kui sa ei tea seda, ei muuda see ka midagi. Paljusid artikleid tehakse tänapäeval vaid selleks, et neid jagataks Facebookis ja me jagame neid sellepärast, et neid tehakse. Kuid need, keda see võrgustik ei ole veel enda alla haaranud, vaid naeravad Facebooki hulluse üle ja saavad täiesti suurepäraselt hakkama. Kui sa arvad, et seda võiskid lugeda ka su teised Facebooki sõbrad, siis jaga seda artiklit ;)