Erinevalt Tallinna moenädalast näidatakse Riias pigem järgmise hooaja riideid, nii ka teie. Miks see ühele disainerile hea on?

Idee kutsuda samal ajal ühte kohta kokku mitmed erineavad disainerid kuulub Ameerika moedisainerite nõukogu (CFDA) asutajale — Eleonor Lambertile. Nii toimuski 1943. aastal New Yorgis initsiatiivika naise pingutuste viljana esimene moenädal. Tollal kandis see küll Fashion Press Week’i nime ning sinna lubati vaid moetööstuse insider’eid: moeajakirjade toimetajaid ja sisseostjaid. Otsustati, et show’d hakkavad toimuma kuus kuud enne reaalse hooaja saabumist, et moenädalal kollektsioone näidanud disaineritel oleks piisavalt aega riiete tootmiseks edasimüüjatele.

Kuigi täna suudavad paljud kaubamärgid kollektsioone ka kiiremini toota, on traditsioon jäänud senini paika. Ajaga on kõrgmood aga üha enam massidesse jõudnud ja moenädalaid hakkas külastama oluliselt kirjum seltskond: brändide tippklientidest kuni nimekate blogijateni.

Moenädalal järgmise hooaja kollektsiooni näitamine tähendab meie jaoks eelkõige võimalust jõuda oma tooted maha müüa ning sõlmida kokkuleppeid ja müügilepinguid uute partneritega. Kindlasti on see suur väljakutse, sest kümneminutilisele show’le eelneb kuudepikkune ettevalmistus, mis hõlmab kollektsiooni väljatöötamist, pildistamisi ja video filmimist, reklaammaterjalide tootmist, hulgi- ja jaehindade arvutamist, mis meie pisikese tiimi jaoks võib vahel tähendada pikki ületunde või isegi ööde vahele jätmist. Lühidalt öeldes, on see suur töö, mille vilja saame reaalselt käega katsuda ja tulemusi mõõta alles aasta möödudes.

Miks te üldse otsustasite näidata oma kollektsiooni Riia moenädalal?

Riia moenädal on Baltikumi suurim moesündmus, kuhu on iga hooaeg oodata mitmeid rahvusvahelise pressi esindajaid, stiliste, butiikide esindajaid ja sisseostjaid.

Moeshow’de vahel fuajeesse piiludes armastan vaadata moenädala külalisi ning miskipärast tundub, et Riias kantakse tihtilugu ägedamaid riideid kui Tallinnas.

Oleme väga rõõmsad, et meid juba neljandat hooaega järjest rohkete konkurentide seast osalema valitakse. Läti on väga huvitav moeturg ning meil on seal juba palju fänne ja austajaid, kes iga hooaeg meie show’d külastavad.
Diana Arno sügistalv 2019

See pole teil ka esimene kord. Kas eelnevatest kordadest tundsite, et see mõjutas ka kuidagi moemaja positiivselt? Kui popid on üldse Diana Arno riided mujal Baltikumis?

Tõepoolest, see on juba neljas kord, kui oma kollektsiooni Riia moenädalal näitame ning kindlasti on see meie moemaja positiivselt mõjutanud. Näiteks kaunistab nüüd 30. Riia moenädala reklaamplakatit meie viimase kollektsiooni jope ja see on meile kahtlemata suur tunnustus. Minu tiim on selle saavutuse üle väga uhke ja loomulikult ka mina ise. Tegemist on juubelihooajaga, mis lisab asjale veelgi värve. See on väga prestiižikas reklaam meie moemajale ning saadab selge sõnumi, et moenädala korraldustiim usaldab meie stiili ja hindab loomingut.

Oma Riia fännide rõõmuks oleme oma kaubavalikut laiendanud ka Riiga ning meie uusimaid kollektsioone saab osta ka Läti suurimast disainerpoest BOLD Concept Store’st.

Mis iseloomustab sinu sügistalvist kollektsiooni?

Meie uus kollektsioon väljendab naiselikkuse ilu erinevates vormides ja detailides. Mahe, loodusest inspireeritud värvipalett täidab kollektsiooni romantiliste nootidega, flirtivate litrite sähvatused ning kameeleonkangad annavad aga igale look’ile retro-futuristliku vaibi. Minu uus kollektsioon on illustratsioon kaasaegsest naisluureagendist: elegantsed, maad paitavad kleidid kohtuvad taljel tugevalt kokku tõmmatud trentš-mantlitega, mille suured tasukud on valmis mahutama kõik naiste saladused.

Diana Arno sügistalv 2019

Millised on sinu silmis kõige säravamad esemed kollektsioonist?

Me proovime igal hooajal palju eksperimenteerida ning kasutame igas kollektsioonis enda jaoks uusi kangaid ja õmblemistehnoloogiaid. See on meie jaoks väga oluline, et bränd ei seisaks paigal ja ei teeks kogu aeg samu mudeleid, vaid areneks koos ajaga, et kõik meie kliendid saaksid olla mitte ainult ilusad, vaid ka moodsad ja kaasaegsed. Näiteks töötasime möödunud talvel esimest korda teksa ja vinüüliga, järgmisel sügisel leiab meie kollektsioonist väga põnevast materjalist vihmamantleid ja esemeid kunstnahast.

Millal neid kauplusest leida võib?

Osa Riias näidatud kollektsioonist võib juba osta või e-poest tellida juuli lõpus — augustis.

Täna suundub Diana Arno edasi juba Moskvasse, kus samuti moenädala raames oma värsket kollektsiooni tutvustatakse. Vaata galeriist värsket kollektsiooni!

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena