Juutuuber Victoria Villig: inimesed võiksid sisuloojate postitusi kriitiliselt analüüsida
Tuntud juutuuber ja suunamudija Victoria Villig rääkis Samsungi tulevikukooli videoloengus kooliõpilastele, et inimesed peaksid internetis leiduvat reklaamsisu õppima rohkem analüüsima ning kriitiliselt tuleks suhtuda nendesse reklaampostitustesse, mis on tehtud influencer’ite poolt, kuna kõik pole kuld, mis hiilgab.
Neti- ja nutiajastul on täiesti loomulik, et inimestel on mitmeid eeskujusid, keda nad virtuaalselt jälgivad, jäljendavad ning kelle ekspertsoovitusi toodete ja teenuste tarbimiseks oodatakse kui igapäevast päikesepaistet. Tuntud juutuuber ja suunamudija Victoria Villig rääkis, et kuigi väga paljud mõjutajad tunduvad läbi veebi justkui sõbrad, kelle soovitusi pimesi uskuda, tuleks siiski kasutada ka enda mõtlemist.
“Inimesed võiksid sisu kriitiliselt kaaluda, mida seal reklaamitakse. Ei ole kohe, et ta soovitas midagi ja ongi nii äge. Tuleks mõelda, et see on selle inimese karjäär ja tal on ka raha vaja. Tavaliselt on sisuloojal lepingud ja sa võidki ainult positiivseid asju öelda,” selgitas Villig.
“Kui sa oled pikalt mõnda sisuloojat jälginud, tead, milline on ta stiil ning ta teebki harva ja valitud koostöid, siis tema postitust ma pigem usuks. Aga see ei ole päris nii, et tema sõna on kõige-kõige, mõtle ikka oma peaga. Vaata selle järgi, mis sulle endale sobib,” soovitas Villig.
Uue meedia staari Villigu sõnul on eeskätt just väiksemad sisuloojad need, kes tihti kõik pakutavad koostööd vastu võtavad ning rahaks teevad.
“Mina teen 80% neid asju, mida ma olen ise varem tarbinud ja tean, et mulle see toode meeldib,” lisas Villig.
Samuti avaldas Villig, et tema meelest vajab reguleerimist vihakõne internetis ning kuigi internetitrollidel võib olla mulje, et nad on veebis tegutsedes anonüümsed, pole see sugugi nii. Kuna hea internetikäitumine ehk netikett on vajalik selgeks saada juba noorest peast, tuleks Villigu meelest kohtulikult karistada ka alaealisi.
“Vihakõne ei ole normaalne ning selle vastu peaks võitlema. Ma tean, et inimesed ütlevad, et sa pead harjuma sellega, kui tegutsed sotsiaalmeedias. Aga kusagilt jookseb piir.