“Elada täiega, luua teadlikult, olla õnnelik — need on minu elu kolm põhimissiooni” ütleb Dali Getter Karat, kes astub üles 16.oktoobril toimuval Transformatsiooni seminaril 3.0 “Minu uus identiteet”.

Unerütm paika!

Me kõik oleme vähemalt korra elus kuulnud kedagi ütlemas, et “uni on nõrkadele”, “magatakse hauas”, “magades ei saa ju edukaks”. Tegelikult on just uni see, mis mõjutab sinu energiat kõige rohkem: teadusuuringud näitavad, et uni mõjutab sinu energiataset ja selle kvaliteeti tervelt 95%! Kui arvad, et uus tekk või pimendavad kardinad parandavad sinu und märgatavalt, siis vastus on ei. Kõige tugevamalt mõjutab sinu und unerütm — iga päev ärgata ja minna magama samal ajal. Miks on see nii oluline? Kui unerütm on paigas, siis teab su keha, millal hoida sind ärkvel ja energilisena; samuti, millal käivitada melatoniini tootmise protsess, mis soodustab und, valmistab keha uneks ette ja aitab meil öö läbi magada. Kõigepealt sea paika unerütm ja seejärel välised tegurid.

Toitumine

Teine asi, mille Dali välja toob, on toitumine. Dali on hakanud teadlikumalt jälgima, mida ta sööb, näiteks on ta vähendanud pikki süsivesikuid: riis, kartul, tatar, makaronid, saialised ja eelistab süüa pigem värsket, suppe, salateid. Toitumisharjumust, mida Dali praktiseerib, teatakse kui intervall paastumist — ööpäevasesse rütmi on tekitatud kaks aega: 8 tundi söömiseks ja 16 tundi paastumiseks, temale sobib paremini 9/15. Sellise toitumisega tunneb end palju vitaalsema ja teravamana. Toitu nii, et toit annaks sulle energiat, mitte ei võtaks sinult energiat.

NB! Toitumine on igal inimesel individuaalne, tuleb leida enda jaoks sobivaim viis, kuulata oma keha või pöörduda toitumisnõustaja poole, kellega kindel plaan paika panna!

Leia oma miks!

Leia vastus sellele küsimusele, miks sa teed, mida sa teed. Kui suuremate eesmärkide “miks” ei motiveeri sind just praegu ja täna tegutsema, siis murra see väiksemateks. Täpselt nagu soovitatakse teha eesmärkidega, tee seda oma “miks” põhjusega — leia oma “miks” kõigepealt 1 kuu, 3 kuu või 6 kuu perioodile. Iga uus muutus või harjumus, mida hakkad sisse võtma, vajab “miks” põhjust, et see sinuga kaasas käima jääks. Leia oma “miks” ja alusta ühest valdkonnast, väikeste sammudega — üks muudatus korraga ja uus võta alles siis, kui sinu aju on eelmise juba omaks võtnud. Praegu on ka nii palju toetavaid seminare ja kursuseid, mis aitavad sul selgust leida ja tegutsema hakata.

Armasta, eelkõige iseennast!

Armastus on miski, mis paneb õitsema. Armastus teise inimesega võib olla tore, sinu kõrval võib olla maailma kõige ägedam inimene, aga tõde on see, et kui sa iseennast ei armasta, siis ei tule ka seda sära kuskilt. Selleks, et sisemine sära saaks lõkkele lüüa, pead sa esmalt armuma iseendasse. Sul on valik, kas võtta ennast vastu sellisena, nagu sa oled ja ennast nautida või olla enda vastu pidevalt õel ja rääkida negatiivset self-talk’i. Sa ei saa särada, kui kannad endaga kaasas kriitikat ja rahulolematust. Võta ennast vastu sellisena, nagu sa oled. Kõigepealt jaga armastust iseendale ja läbi enesearmastuse vaata, kuidas saaks veel paremini, kuidas saaks veel säravama mina poole!

Naudi oma teekonda

Lõdvestu. Naudi. Märka.

Naudi protsessi! Leia iga päev üks hetk, et korraks mõelda:” Mm, elu on ikka täiega hea!”. Märka igapäevaseid õnnehetki. Kui juhtub olema selline päev, kus on raske näha maailmas ilu, siis Dali üheks lemmikpraktikaks on see, et ta pöörab teadlikult tähelepanu sellele, mis on praegusel hetkel hästi; loetleda üles asju, mille eest oled tänulik. Energia hakkab liikuma sinna, kuhu selle suunad — seega proovi suunata oma energia heale ja positiivsele.