FOTOD | Reaalsuskontroll ettevõtetele: inimesed panevad huvitaval viisil häbiposti brände, kes kasutavad ühekordset plastikut
Keskkonnaaktivistide ühendus Greenpeace julgustab inimesi lahendama plastiku ületarbimise kriisi, pannes sotsiaalmeedias häbiposti ettevõtteid, kes kasutavad oma toodete puhul ühekordset plastikut ja pakendeid, mida tänavatelt, randadest või mujalt leida võib. Ja sajad inimesed on selle kampaaniaga juba kaasa läinud, lisades oma piltidele juurde hashtagi #IsThisYours, vahendab Daily Mail.
Otsides Instagramist selle hashtagiga fotosid, leiad nende hulgast tuntud brände nagu McDonald’si ja Starbucksi topse, Oral-B hambaharju ja näiteks paki Tic Tac’e.
“Suurepärane idee,” kirjutas üks Twitteri kasutaja. “Ettevõtted peaksid vastutama plastiku eest, mida nad toodavad.”
Teine julgustas rohkemaid inimesi ideega liituma: “Ma korjan üles prügi ja loodan, et ka sina teed seda. Nüüd on mul veel uus asi, mis muudab selle kõik põnevamaks ja tõenäoliselt aitab sel ka suuremat mõju avaldada.”
Ühekordselt kasutatavad plastikesemed täidavad meie veekogusid ja mõjuvad sealsele elukeskkonnale surmavalt. Soovides inspireerida inimesi loodust päästma, kirjutas organisatsioon oma kodulehele: “Postitage foto oma sotsiaalmeediasse, lisage bränd ja kasutage ka hashtagi, et ettevõtted teaksid, et pahandate nendega, sest nad saastavad maailma plastikuga. Ja seejärel esitage oma sõpradele väljakutse, et nad teeksid sama!”
Üks kasutaja postitas mitmeid pilte näiteks Nivea pudelitest ja McDondal’si joogitopsidest, kirjutades juurde: “Koristamist täis pärastlõuna. Masendav töö. Ma ei suutnud seda kõike isegi kanda.”
Teine lisas pildi McDonald’si topsikaanest ja kirjutas juurde: “Hei, @McDonald’s — kas see on teie oma? Te mõistate ikka, et käes on aasta 2019, eks? Teie oletegi probleem.”
Lugeja, mis Sina arvad, kas ka Eesti ettevõtted saaksid loodusesse sõbralikumalt suhtuda, kasutades oma toodete puhul vähem plastikut?