Nõuanded, mille abil piinavast ebameeldivast mälestusest vabaneda

 (12)
Kosmeetika, meik, meikimine, ilu, välimus
Kosmeetika, meik, meikimine, ilu, välimusFoto: Vallo Kruuser

Kalendris mööduvad päevad, nädalad, kuud ning isegi aastad. Sina aga tunned, et elad ikka veel oma minevikus. Sa üritad uuesti ja uuesti seda „läbi mängida“. Sajandat korda manad silme ette ebameeldiva stseeni, jagades „näitlejatele“ ikka uusi ja uusi tekste. Kõige selle tulemusel väheneb energia, kaob jõud. Ent elus ei muutu mitte midagi. Kuidas siis langetada „eesriie“ ning lasta ebameeldivatel mälestustel minna?

On olemas väga efektiivne ja lihtne võte. Püüa oma piinavale mälestusele vaadata kui kujundile. Kõik, mis vaja läheb, on sinu kujutlusvõime ning soov ebameeldivast alatiseks vabaneda.

Püüa kiirustamata maksimaalselt ja üksikasjalikult ette kujutada igat alljärgnevat etappi.

1. Luba oma mälestusel „tulla“ sinu juurde. Ära sega end liigsete mõtetega ega püüdega kõike mõtestada. Las mälestus olla sinu peas võimalikult üksikasjalik.

2. Vali sellest välja kõige ebameeldivam moment. Tunned taas solvumist ja viha, sinu süda hakkab ärevalt lööma. Kuulata nüüd ennast. Oled hetkel sellessamas „valusas“ punktis, mis segas sind edasi liikumast.

3. Püüa nüüd mõtteis astuda oma mälestusest samm eemale. Vaata kõike toimuvat kui pilti, otsekui oleksid sa kõrvalseisja.

4. Kui sinu teadvuses keerlevad sündmused nagu filmis, siis vajuta kõige ebameeldivama hetke ajal nupule „stopp“. Ära unusta, et astusid juba sammu eemale ning oled nüüd lihtsalt vaatleja.

Seotud lood:

5. Seejärel püüa oma mälestuse värve tuhmimaks muuta. Kui sa selle hetkeni nägid värvilist filmi, siis nüüd muutub see tasapisi must-valgeks. Jälgi toimuvat rahulikult.

6. Nüüd peaksid pilti veel 10-12 meetri jagu endast kaugemale lükkama nii, et toimuv ja mälestus paistaksid ebaselgelt. Silm näeb vaid üldiseid jooni.

7. Aseta pildile paks roheline klaas. Tavaliselt kasutatakse sellist klaastaara valmistamiseks. Nüüd sa vaevalt näed toimuvat. Kujundid on laiali valgunud.

8. Kujuta nüüd ette, et asetad oma mälestuse pildi paksu kullatud raami sisse. Ära piira oma fantaasiat. Las raam olla pildist enesest hulga suurem ja laiem.

9. Oled oma mälestuse kallal korralikult vaeva näinud. Nüüd on see klaasi all ning ümbritsetud ilusa raamiga. Aeg on see muuseumisse ära anda.

10. Seisata oma loodud pildi ette ja lausu: „Ma ei hakka sind enam kurvastama. Lasen su lahti“.

11. Kujutle, et tõmbasid oma pildi ette ilusa uhke piirde ning kindluse mõttes hoiab ka valvur sellel silma peal.

12. Nüüd on õige aeg kuulata lõbusat muusikat! Õnnitlus! Oled astunud mõningad tähtsad sammud oma minevikust rõõmsa tuleviku poole. Võimalik, et tunned hetkel kerget väsimust.

Esialgu võib sulle tunduda, et oled teinud midagi kummalist ja arusaamatut. Ent tegelikult sa „lülitasid välja“ põhilised negatiivsed mälestused, mis sind segasid.
Seejuures ei „kustutanud“ sa informatsiooni, mida paljud metoodikud soovitavad ebameeldivatest mälestustest vabanemiseks teha. On siiski oluline säilitada kogemus, vähendades seejuures sündmuse emotsionaalset värvingut. Kogemuse kadumine võib viia selleni, et sarnane olukord kordub taas, seda aga pole küll kellelegi vaja.

Kui oled selle loo kergendustunde ja rõõmuga läbi lugenud, siis tähendab see, et oskasid õigesti läbida kõik etapid ning „tõmbasid eesriided ette“. Kõik saab nüüd korda.