Kes aastavahetuse ajal liiga palju sõi ja jõi, selle enesetunne paraneb tervislikult süües ja korralikult välja magades sama tõhusalt kui
detox
-dieeti pidades, leidsid teadlased.

Reklaamides kasutavad firmad sageli selliseid väiteid nagu „teaduslikult on tõestatud“ ja muid tähtsalt kõlavaid ütlusi oma toote kohta, mis aga tegelikult ei tähenda mitte midagi.

Uuring hõlmas firmasid, kes toodavad vitamiine, šampoone, mürkeväljutavaid vahendeid ja kehapesutooteid. Selgus, et mürgitustamise (detox) all peavad kõik firmad silmas ise asju. Enamik tootjaid ja edasimüüjaid pidi tunnistama, et nad nimetavad mürkidest puhastamiseks lihtsalt harjamist või pesemist!

Oxfordi inglise sõnaraamat defineerib sõna detox aga kui mürgiste ainete või omaduste eemaldamist.

Näited: Garnier´ näopesuvahend eemaldab väidetavalt nahast mürkaineid. „Mürgiks“ osutusid aga lihtlabane mustus, meik ja rasu, mida peaks eemaldama absoluutselt iga näopesuvahend. Bootsi viiepäevane mürkidest vabastamise kuur osutus samuti vaid lubaduseks, kuna mingeid tõendeid selle kohta ei ole.

Bioloog Evelyn Harvey sõnul paraneb inimeste enesetunne kindlasti, kui nad hakkavad tervislikult sööma — seda soovitab Boots toote tarbimise kõrval teha -, aga sel pole midagi pistmist toote endaga.

Uurijad hoiatavad, et osal detox-dieetidel võivad olla ohtlikud tagajärjed ja vaid heal juhul osutuvad need üksnes raharaiskamiseks.

Uuringute läbiviimisel osalenud keemik Tom Wells ütles, et igasuguste mürkeväljutavate toodete müüjad peaksid olema võimelised vähemalt selgitama, mida mürkide eemaldamine tähendab, ja tõestama, et nende tootel on tõepoolest mõju. „Inimesed firmadest, kellega me kontakti võtsime, seda ei suutnud,“ märkis Wells.

Bootsi esindaja vastas, et nende viiepäevane mürgiväljutamise kava innustab inimesi jooma vett, mis sisaldab aineid, mis „võitlevad mürkide vastu ja aitavad kaitsta ohtlike vabade radikaalide eest“.

Garnier kommenteeris, et kõiki Garnier´ tooteid testitakse rangelt ning jälgitakse hoolega ka seda, kas väited toote kohta peavad paika ja on tarbijatele ka arusaadavad.

Allikas: BBC