Need, kes aprilli esimestel päevadel
tuntud tandemi mudeleid kaema läksid, võisid arvata, et Kaubamja on hea
aprillinalja korraldanud. TV Productions`i asemel müüakse noore disaineri
nurgas Navitrolla T-särke. Kõhutäis naerdud, tekib õigustatult küsimus:"
Kuidas siis nii?"
Tallinna Kaubamaja noorteosakonna ostujuht Tiina Ristimets vastas veidi
nõutult, et TV-Productions ei saanud oma kollektsiooni valmis ja ühelgi
järgnevatest disaineritest pole kah veel planeeritavad müügiartiklid
lõpetatud. Et pind päris tühjaks ei jääks, aitas hädast välja
maalikunstnik Navitrolla.
Jaanus Vahtra põhjendas tekkinud olukorda sellega, et tellitud materjalid ei
jõudnud kohale.
On arusaadav, et Eestis ei ole kerge väikest turgu silmas pidades
luua oma kaubamärki. Toota väikestes kogustes hea kvaliteediga rõivaid
ning seda reklaamida on tõesti raske aga...
Paratamatult tuleb meelde olukord 1996.a. kevadel. Tallinna
Kaubamaja lõi
samamoodi võimaluse nooretel teha oma nurgake. Väga kiiresti kuivas aga
projekt kokku, sest moeloojad lihtsalt ei suutnud luua vastavalt
nõudlusele.
Nii panigi Tallinna Kaubamaja disaineri nurga peale 3e kuud kinni.
Võib ennustada, et kui ka sel korral ei osata hinnata
võimalust
end reklaamida ja müüa Tallinna ühes suurema külastatavusega kaupluses mille tulemusena
mõne aja pärast kaob disainerite nurk Kaubamajas, ei ole küll ette näha pikka aega üksust, kes peab vajalikuks õla alla panna ning
kannustada pisukese hulga tegutsevate moekunstnike ponnistusi.
Iga aasta antakse välja erinevate organisatsioonide poolt parima disaineri auhindu. Ka seltskonna rubiigid tegelevad tõhusalt disainerite populariseerimise ning tutvustamisega. Seega ei saa olla juttu enam vähestest võimalustest end jalule seada. Tuleks vaid toota seda, mis õigustab moelooja tiitli kirjutamist visiitkaardile- rõivaid.