Nimelt leiab Nissani stendilt muude sõidukite hulgast üsna iseäraliku auto.

Selleks on uus Nissan Micra, mille on oma tänavuse kevadkollektsiooniga samas võtmes disaininud Eesti üks tuntumaid moeloojaid Kairi Vilderson.

Tegemist on ainulaadse projektiga, kus tuntud moedisainer on talle sedavõrd südamesse läinud autole loonud omapoolse nägemuse.

Autoga tutvust tehes leidis Kairi, et nii nagu tema armastatud erialal on disainerid Nissani peasmuna loomisel hinnanud neidsamu väärtusi ja hinganud justkui samas rütmis.

Läinud aastal turule jõudnud uus Nissan Micra on tänaseks Lääne-Euroopa trenditeadlike noorte hulgas suisa kultusauto staatuse saavutanud. Micra on tunnustust pälvinud nii maailma autospetsidelt kui moegeeniustelt just tänu oma originaalsele ja isikupärasele disainile.

Sarnaselt Kairi Vildersonile on mitmed maailmakuulsad moebrändid, nende hulgas Dior, Yves Saint-Laurent, Jean-Charles De Castelbajac ja Sonia Rykiel, Nissan Micrat oma äranägemise järgi veelgi kaunistanud.

Kairi Vildersoni disainiga Micra läheb peale autonäitust enampakkumisele Nissan Micra baashinnaga 139 900 krooni. Alghinna ning enampakkumise teel fikseeritud müügihinna vahe annetavad Nissan ja Kairi Vilderson aga heategevuseks.

Moelooja Kairi Vilderson 1995. aastal tegi toona viimaseid kuid lapseootel Kairi Vilderson elus ootamatu pöörde, ostes oksjonilt hinge vaakuva Tallinna Moemaja. Tänaseks on sellest välja kasvanud rahvusvahelist tuntust kogunud Kairi Vildersoni omanimeline rõivabränd. Firma tootmine asub Tallinnas, rõivafirma kaupluseid leiab aga kõikjal Eestis.

Vastupidiselt enamiku arvamusele lõpetas Kairi Vilderson Tartu Ülikooli majandusteaduskonna. Mood ja disain on talle südamelähedane olnud aga juba plikaeast, mistõttu on ta end ka rõivadisaini vallas korduvalt täiendanud.

Igal aastal esitleb Kairi kahte uut rõivakollektsiooni. Moekunstniku nimemärgiga rõivad on trendikad, ent lähtuvad paljus disaineri maitse-eelistustest ja elustiilist. Tema kollektsioonid on paljuski mõeldud isikupärast moemängu nautivale, aktiivsele ja rõivastega katsetamist armastavatele inimestele.

Napp kuu aega tagasi, tänavu veebruaris, esitles Kairi Vilderson oma uut moekollektsiooni sügis/talv 2004/2005. Kairi tänavuse kevadkollektsiooni teemaks on MOSAIIK. Läbivaks jooneks on erinevate printide, kangaste, paelte ühendamine rõivas mosaiigi põhimõttel. Kollektsiooni peamiseks märksõnaks on lohakas elegants, kus kasutatud naturaalseid, erineva töötlusega kangaid. Tulemuseks mugav, suvelik ja veidi hooletu look.

Kairi ütleb selle kohta ise: “Kõigepealt on idee. Neid leian kodust, tänavalt, kõikjalt mis mind ümbritseb. Kui idee saab paberile, siis ligemale aasta enne rõiva kaupluseletile jõudmist, tuleb leida ideega sobivad kangad. Kollektsiooni loomine on töömahukas. Oma mõtteid viimistlen esmalt endamisi, misjärel need koos meeskonnaga läbi arutan. Olen enda arvates pisut vastuoluline. Justkui tagasihoidlik ja rahulik, samas aga ootamatult riskialdis. See väljendub selgelt ka minu töös: kaine ärijuhtimine ühendatud loominguga.”

Kuigi värskelt oma sügiskollektsiooni presenteerinud, elab Kairi Vilderson koos oma meeskonnaga juba järgmise suve meelelolus.