Üllatavad tegurid, mis mõjutavad su kehakaalu

 (14)
Üllatavad tegurid, mis mõjutavad su kehakaalu
Corbis/Scanpix

Ekspertide arvates pole ainult trenn ja kalorilugemine need, mis aitavad säilitada tervislikku kehakaalu. See, kui edukalt suudame kaalu hoida, kaotada või suurendada, on otseselt seotud meie söömise ja liikumisega. Kuid mängus on terve hulk muidki faktoreid.

Cosmo uuris välja, millised ootamatud tegurid võivad su kaalunumbrit mõjutada.

ILM

See, et külmal ajal süüakse rohkem ja rasvasemat toitu, on käibetõde, kuid sellel on ka täiesti teaduslik seletus. “Õnnehormoon serotoniin mõjutab meeleolu, unerütmi ja isegi isu,” ütleb loodusravispetsialist Sara Canney. “Talvisel ajal on selle tase madalam — see võib põhjustada suuremat isu ja süngemat meeleolu. Suvel toodab organism aga rohkem serotoniini, isu väheneb ning meeleolu on parem ja stabiilsem.”

Loe Cosmo sünnipäevanumbrist:
  • Megan Fox – femme fatale, kes teab, miks võim on naiste käes.
  • Eesti Cosmo tiimi pihtimused.
  • Miks tasuks seksida tulevalgel.
  • Hollywoodi meikarite geniaalsed ilunipid.
  • “Ma olen seksist sõltuvusest.”

Paljud naised võtavad talvel veidi juurde, kevadel kaob aga lisaraskus iseenesest. Sellised kaalukõikumised on seotud ka hooajaliste muudatustega elustiilis. Kui päevad on lühemad ja külmemad, ei tundu trennitegemine eriti ahvatlev — mõnusam on toas olla ja midagi head süüa. “See on lausa reegel, et naised tunnevad külmal ajal isu sooja ja rammusa järele,” ütleb Canney. Et mitte aastaaegadega soetud toidulõksudesse langeda, võtta õppust Canney pakutud soovitustest.

Sügis
Asenda värske salat ja puuviljad tasapisi köögiviljade ja veidi toitvamate söökidega. Pane alus tervislikule toitumisele terveks talveks — vali menüüsse lahjasid valgurikkaid toiduaineid, nagu kana, kala ja munad. Need püsivad kaua kõhus, kuid pole nii rasked kui pasta ja saiatooted.

Talv
On täiesti normaalne, et sul tekib isu süsivesikute järele, mis täidaksid kõhtu ja annaksid kehale kütust. Ole tark — ära vali “mugavaid” süsivesikuid rämpstoidu ja snäkkide näol. Tee kodus ise vormiroogasid, suppe ja karritoite. Parim viis talvel vormis püsida on oma portsjoni suurusel silma peal hoida ning korrapäraselt süüa.

Kevad
Hakka sööma kergemaid toite, nagu salatid, puuviljad ja wok’id. Puu- ja juurviljas on palju kiud- ja toitaineid ning nende piisavas koguses tarbimine on hea viis organismi jääkainetest puhastamiseks. Samuti harjutad end nii juba enne suve värsket kraami sööma.

Suvi
Lugematud grilli- ja muidu peod — ära söögi-joogiga hoogu ei lähe ja säilita mõõdukust. Söö palju värsket ja joo ohtralt vett. Suvine kaaluvaenlane pole mitte ainult peotoit, vaid ka alkohol. Kuuluvad ju siidrid, veinid, õlled ja boolid lahutamatult iga aiapeo juurde. Piira oma alkoholitarbimist nii palju, kui vähegi saad.

NII TOIMIDES TEED ÕIGESTI:
  • Väldi liigset suhkrut sisaldavaid töödeldud toite, nagu koogid, küpsised ja saiakesed.
  • Koosta endale tervislik ja kõrge toitainesisaldusega menüü, millest ei puuduks täisteratooted, lahjad valgurikkad tooted, puu- ja juurvili ja n-ö häid rasvu sisaldavad munad, kalad, pähklid ja seemned.
  • Ära pane end rangele ja ühekülgsele dieedile ega söö ka üle.
  • Hommikueine olgu suur, õhtusöök väiksem.
  • Joo rohkem vett ja piira alkoholitarbimist.

HORMOONID

“Hormoonid, mida keha toodab sportimise, magamise, stressis oleku ajal ja pärast söömist, mängivad noore naise kehakuju juures olulist rolli,” ütleb raamatu “The H-Factor Diet” autor Andrew Cate. “Nii nagu on olemas hormoonid, mis stimuleerivad rasva ladestumist ja kaalutõusu, on olemas ka sellised, mis stimuleerivad rasva põletamist ja kaalukaotust. Hormoonid kontrollivad lisaks ka isu, organismi energiataset ja ainevahetust.”
Hormonaalse tasakaalu säilitamiseks pead jälgima oma elustiili. Pidevas unevaeguses, kehaliselt väheaktiivsete, stressis ja palju poolfabrikaate tarbivate noorte naiste hormonaalne tasakaal on tihti paigast ära. “Kui keskendud tervislikule eluviisile üldisemas plaanis, tegeleb sinu keha liigsest rasvast vabanemisega oluliselt efektiivsemalt,” ütleb Cate ja pakub välja järgmised kasulikud nipid.

SINU SODIAAGIMÄRK

“Igal tähtkujul on oma nõrk koht tervise ja kaalu osas,” ütleb raamatu “Astrolove, 2020 Vision and Essential Astrology for Women” autor Jessica Adams. “Näiteks Jäära esindaja võib olla oma karjääriga nii ametis, et unustab trennis käimise, samas kui Vähi kaalu võivad kujundada tema ema või vanaema harjumused ja geenid.” Ära heida meelt. Kuigi sa ei saa oma sodiaagimärgi osas enam midagi ette võtta, pole sinu kaal siiski tähtede poolt täielikult ette määratud. Adams soovitab lihtsalt rohkem arvestada oma isikupära.

Jäär
Sind motiveerib võistlusmoment, seega peaksid valima spordiala, kus on võimalus vastasmeeskonnale ära teha. Näiteks võrkpall vm meeskonnasport.

Sõnn
Sulle meeldib nautida kalleid veine, juustu ja šokolaadi, kuid samas oled uhke ka oma eeskujuliku garderoobi üle. Figuurivaenulikest naudingutest on kergem loobuda, kui arvutad kokku, kui palju uusi riideid sa luksussnäkkide asemel osta saaksid.

Kaksikud
Oled võimeline muutma oma elu kohe, kui leiad endale sobiva toitumisteemalise raamatu või DVD, mis sind juhendab. Nii, et vaata raamatupoes ringi, kuni näkkab.

Vähk
Teadvusta endale, et sinu söömisharjumused on suuresti ema ja vanaema kujundatud. Edusammud kaalu langetamisel tulevad, kui suudad neid muuta.

Lõvi
Sind motiveerib edevus. Iga kaotatud kilo järel teenitud kompliment annab sulle eesmärgi saavutamiseks sihikindlust. Ära kaldu ekstreemsustesse — dieedist ei tohi saada elu mõte.

Neitsi
Nagu Kaksikudki, otsid ka sina seda ühte ideaalset valemit. Kui selle leiad, tegutse täpselt plaani järgi ning tulemused ei lase end kaua oodata.

Kaalud
Sind motiveerib armumine. Kui leiad endale silmarõõmu, jooksed kohe trenni ning kaalulangus ei lase end kaua oodata. Vaata ette, et sa kallima kõiki toitumisharjumusi üle ei võta. Kui tema on pitsa- ja õllesõber, võid selleks saada ka sina.

Skorpion
Seks on sinu jaoks ülimalt motiveeriv. Kui sead kuuma seksi tähtsamaks kui ahvatlevad snäkid, ongi kõik korras.

Ambur
Sulle meeldib reisida. Selle jaoks saad raha koguda, kui loobud kallitest ebatervislikest einetest ning sööd rohkem juurvilja. Hoolitse ainult selle eest, et sa ka reisil olles tervislikke toiduvalikuid teed.

Kaljukits
Sind tiivustavad kuulsad eeskujud, näiteks Jennifer Anistoni treenitud keha eeskujuks seades teed kiireid edusamme. Kaldud depressiivsusele, seega vaata ette, et sa ülesöömisest lohutust ei otsiks.

---

Veevalaja
Sul on korrapäratud toitumisharjumused. Seepärast on sul vaja individuaalset nõustajat ning dieediplaani.

Kalad
Lõõgastu veini joomise asemel parem mediteerimise abil, kuula muusikat ja süüta lõhnaküünlad. Käi ujumas. Sulle meeldib asju rahulikult võtta − see kehtib ka kaalu langetamise kohta.