KUUS lihtsat argipäeva harjumust, mille tegemine võimaldab sul nädalavahetusel laiselda

 (3)
KUUS lihtsat argipäeva harjumust, mille tegemine võimaldab sul nädalavahetusel laiselda
Foto: Shutterstock

Olenemata sellest, kas töötad esmaspäevast reedeni või hoopis graafikupõhiliselt nii, et su nädalavahetus võib aeg-ajalt langeda hoopis nädala sisse, üks on kindel: ilmselt ei taha sa seda puhkuseaega veeta erinevaid ülesandeid tehes.

Kui mõnele inimesele sobibki, et ta koristab kodu nädalavahetustel ja ei pea sellele nädala sees mõtlema, siis tegelikult jagades erinevad tegemist vajavad ülesanded nädala peale ära, on võimalik nädalavahetust korralikult nautida ja uueks töönädalaks välja puhata. Võimalik, et leiaksid lõpuks aega ka käsitööks või lugemiseks, mida seni edasi oled lükanud.

Ehk siis, millised on need asjad, mida teha argipäevadel ära, et saaksid vabadel päevadel vabadust nautida?

1. Järgi 10/30 reeglit

Selle reegli järgi peaksid "tegema kümme ekstra sammu või võtma 30 ekstra sekundit, et midagi juba esimese korraga õigesti ära teha".

Sel hetkel võivad need 30 ekstra sekundit tunduda nagu kõige pikem pool minutit ja sa võid olla isegi rahul millegagi, mis on "piisavalt hea", kui räägime näiteks ahju küürimisest või elutoa vaiba tolmuimejaga puhastamisest, aga kui võtad ekstra sekundid, et see ülesanne esimese korraga korralikult ära teha, on sul hiljem palju rohkem vaba aega lõõgastumisesks.

2. Harjuta sisse, et koristad midagi iga päev 20 minutit

Seotud lood:

Kui võtad iga päev 10-20 minutit, et koristada, jagad kodu koristamisele kuluva aja argipäevade peale ära ja sa ei pea seda laupäeva hommikuti tegema.

3. Pühenda kindlad ülesanded vähem kiiretele päevadele või argipäeva õhtutele

Paljude jaoks ei tundu ahvatlev minna töölt koju ja siis veel midagi teha, aga kui planeerid teatud tegevused ajale, mil ülejäänud inimesed neid ei tee, säästad tegelikult aega. Näiteks toidupoodides on teisipäeva ja kolmapäeva varahommikutel palju vähem inimesi kui pühapäeva õhtuti.

4. Planeeri algavad nädalad ette

Istu vähemalt kord nädalas laua taha maha ja pane paika kindel plaan, kuidas järgnevad päevad oma elu organiseerid. Millised on selle nädala prioriteedid? Kuidas sa mingeid ülesandeid täidad?

Lisaks, jäta reede võimalikult vabaks, et saaksid puhkusepäevadeks valmistuda.

5. Leia aega, et nädala sees trenni teha

Keha liigutamine on kasulik nii meie füüsilisele kui ka vaimsele tervisele, mistõttu leia nüüdsest argipäevadel aega, et vähemalt 20 minutit trenni teha ja sa ei pea planeerima igasse nädalavahetusse üht tunnipikka treeningut. Lühikesed trennid on uuringute järgi sama kasulikud nagu pikad trennid.

6. Lase endal vahel lihtsalt olla

Lõpeta mõtlemine nädalavahetusest kui ajast, mil sul on aega oma teha vajavate ülesannetega ühele poole saada. Sa ei saa kunagi neid kõiki asju päriselt tehtud, seega, miks üldse muretseda? Planeeri vabadesse päevadesse ka lõbustusi!

Allikas: Apartment Therapy