Mõtle reklaami olemusele

Oleme harjunud, et reklaamid jagavad meile ostusoovitusi pea igal sammul. Reklaame oma elust välja lülitada me ei saa, vähemalt mitte täielikult. Kuid me saame tõsta oma tarbijateadlikkust ning mõelda kaubamärkidest kaugemale. Otsus kauba väärtuslikkuse kohta tuleb ikka ostjal endal teha.

Ela ostuhulluseta

Ka majandussurutise tingimustes on inimesed valmis rahvamassis tõuklema ja mõistust kaotama, et osta suure ostukampaania soodustooteid. Iseenesest on tore, kui kaup on soodne, aga tasub enne ostu mõelda, kas kraami ka päriselt vaja on. Oluline on mõelda, miks seda kaupa odavamalt müüakse. Kampaaniatel võivad ju tükihinnad soodsamad olla, aga kui sa säästetud raha eest või koguni suurema summa eest ebavajalikku kraami koju vead, siis oled ju ämbrisse astunud. Kui kuidagi teisiti ei saa, kehtesta enda jaoks nö mittevajalikule kraamile kuluv piirsumma.

Loobu otsepostitusega saabunud pakkumistest

Vahel leiad oma postkastist otsepostitusega saabunud reklaamid. Mõni neist soovitab koguda loomajuttudega kaardikesi, teine pakub postikataloogi soodustooteid, kolmas kutsub keerulise aparaadiga tervist kontrollima või imetabaseid toidulisandeid ostma. Üsna sageli sisaldab selline pakkumine kingitust ehk nn ostulõksu (näiteks miniraadio või kehvapoolne koolikott). Tegelikkuses maksad sa selle kingituse lõpuks toodet tellides hoopis ise kinni. Tänu osavatele müügiinimestele ei suuda sa oma eksimust enam niipea heastada. Nii on sul lõpuks kaelas liigne maksukohustus ja kõige tipuks veel täiesti kõlbmatu träni.

Vaata üle oma otsekorraldused

Inimesed teevad üsna sageli ajakirjade ja ajalehtede tellimiseks otsekorraldusi, et osaleda sooduskampaaniates. Pärast kampaania lõppu unustatakse otsekorralduse lõpetada. Vaata oma lehe-tellimused üle ja hakka maksma ainult selle eest, mida sa ka tegelikult loed. Küsi endalt, kas ostaksid ajakirja ka juhul, kui seda sulle koju kätte ei toodaks?

Vaba aega saab veeta ka väljaspool ostukeskuseid

Mine parem parki jalutama, mängi lastega, aja pereringis juttu või sõida jalgrattaga. Vaba aeg ei pea tähendama ostlemist.

Miks sa tahad just seda kaupa osta?

Enne ostmist mõtle, miks sul just seda toodet vaja on? Kas sinu jaoks loeb kaubamärk või on toode sulle lihtsalt sümpaatne? Äkki hindad sa hoopis seda, kuidas sulle toodet pakuti? Kui teed oma valik viimase kriteeriumi põhjal, siis tunned end ehk hiljem õnnetult, sest saadud kaup ei vasta sinu tegelikele ootustele.