Seega tuleb sellesse vägagi tähelepanelikult suhtuda. Ole taktitundeline, näita oma lapsele, et sa usaldad teda. Kui laps ei pea sinu ees oma tundeid varjama, aitad sa ta saadud šokist üle ning tood tasapisi argiellu tagasi.

Toeta last, kuid ära kunagi suuna teda armastusest rääkima. Algataja peab olema tema. Seleta talle, et nooruses on kerge armuda ja ka lahku minna. Ja seda mitte sellepärast, et noored pole veel täiskasvanuks saanud, vaid seetõttu, et nad muutuvad pidevalt.

Ära tunne armukadedust lapse sümpaatiate vastu. Rõõmusta, et sul on õnnestunud õpetada oma last armastama. See on aga suur kunst! Et tulevikus võiks laps luua õnneliku liidu, otsib ta hetkel vastuseid tema jaoks tähtsatele küsimustele.

„Kas me tohime kohtamas käia?“

Sellele küsimusele vasta: „Jah, kui sa seda soovid. Vali hetk, kui te jääte kahekesi. Mõtle ka varakult valmis, kuidas reageerid siis, kui ta sulle „ei“ ütleb. Ta võib ju olla üllatunud sinu ülestunnistust kuuldes“.
Anna lapsele nõu nagu sõbratar, et tal oleks valmis vastus igasuguses olukorras. Kui silmarõõm keeldub, võib ju öelda: „Räägime sellest hiljem“. Kui aga vastus on kauaigatsetud „jah“, siis võiks ju sõbra kinno kutsuda.

„Ma ei oska suudelda“

„Teen endale kindlasti häbi“, ahastab poeg enne esimesele kohtamisele minekut. Kuidas sa võiksid reageerida? Suudlus pole jalgrattasõit. Seda ei ole vaja õppida. See on loomulik žest, mille armunud iseenesest avastavad. Igaüks oskab kallistada, käest kinni hoida… See pole ju keeruline. Peamine, et õrnus ei oleks pealesunnitud. Ning pole vaja matkida nähtud stseene suudlusest, see oleks ebaloomulik ning kunstlik. Poeg ise tunnetab, kuidas seda teha.

„Kas ta armastab mind?“

Armunud nooruk märkab igat pilku, sooja sõna ja… pole ikka veel kindel. Ütle talle, et nende märkide varal võib ta aru saada, et tema huvile on vastatud. On põhjust rõõmu tunda, kui keegi tema eest hoolitseb, talle igal võimalusel helistab, üritab olla tema kõrval. Seleta pojale, et sõnad „ma armastan sind“ ei tähenda veel tõelist armastust. Tähtis on see, kuidas see inimene temaga iga päev suhtleb.

„Ta väldib mind…“

Armunud poiss unustab sootuks kooli ja kodused kohustused, kurvastades, et neiu ei helista talle. Lohuta poega. Ütle, et täiskasvanutegi suhetes (ära kasuta sõna „tõsistes“, see tähendab, nagu poleks tema suhted sellised) tuleb samuti ette vaikseid päevi. See aga ei tähenda veel, et ta on unustatud. Vastupidi. Tal on nüüd aega kõik korralikult läbi mõelda ning plaane teha. Et aga aeg kiiremini mööduks, on tarvis vaid kannatust varuda ning tegeleda millegi meeldivaga.

„Mul on rivaal!“

Kui silmapiirile ilmub „kolmas“, siis on tütarlaps solvunud ja vihane. „Ta veel kahetseb! Ma hävitan ta!“, võid sa nüüd oma tütre suust kuulda. Ütle talle: „Kui sa kohtud huvitava inimesega, siis ära imesta, et ta meeldib veel kellelegi. Ometi ei tasu kulutada aega ega ka energiat sepitsemaks konkurendile kättemaksu. Kui ta käib kahe tüdrukuga korraga kohtamas, siis on ta lihtsalt otsustusvõimetu. Sinul on aga õigus öelda talle, et see sulle ei meeldi“.

„Kuidas teda endale võita?“

Su laps kurvastab, et tema silmarõõm ei tee teda märkamagi. Seleta talle, et tunne peab tekkima iseenesest, seda ei saa ei osta ega ka peale sundida. Et endale tähelepanu tõmmata, tuleb millegagi välja paista, osata teha midagi, mis ka teist köidaks. Ütle: „Kui keegi on sinu jaoks väga tähtis, püüa end tema jaoks nähtavaks teha. Kuid ära käi talle peale, muidu hakkab ta sind vältima“.

Allikas: Planeta Ženštšinõ, 12’2010