“Kui seni on suve jooksul huvi tuntud päikesekreemide, joogipudelite või veespordivahendite vastu, siis praegu näeme, et just seljakottide müüginumbrid kasvavad jõudsalt. Müüginumbrid on ületanud isegi suve hakul eriti populaarseks osutunud elektriliste tõukerataste oma,” lausus Kaup24 kommunikatsioonijuht Raimonda Strazdauskaitė.

Strazdauskaitė sõnul on vanematel, kes hakkavad oma lapsi varakult kooliks ette valmistama, võimalus valida võimalikult laia valiku seast — mida lähemale september jõuab, seda kitsmaks valik aga läheb. Õige seljakoti valimine on ka üks parimaid viise, kuidas julgustada oma lapsi kooli minema.

„Lapsele seljakotti valides on kõige olulisem, et see just lapsele meeldiks. Kuna mitte kõik lapsed ei ole kooli mineku üle elevil, mistõttu on kasulik mõelda detailidele, mis tekitaksid neis rõõmsaid emotsioone. Kuna seljakott saab nende igapäevaseks kaaslaseks, on oluline, et see oleks värviline ning nende lemmikkangelaste piltidega,” lausus moedisainer Victoria Bugayenko.

Kaup24 kommunikatsioonijuhi sõnul koguvad laste seas populaarsust erksavärviliste ja ebatavaliste tekstuuridega tooted. „Hetkel paelub meie kliente selle hooaja uudistoode — laetava akuga valgustatud seljakotid. Samuti tooted, mis on kaunistatud kassi, koera, hobuse või laamaga piltidega ning lapsesõbralikud ergonoomilised seljakotid on üha populaarsemaks muutumas,“ loetles Strazdauskaitė.

Peened detailid ja erksad värvid

Seljakotid on üha populaarsemad ka täiskasvanute seas. Mitmekülgsed seljakotid — kamuflaaži või tumedates toonides, sobivad kasutamiseks nii matkale minnes kui ka linnas.

“Inimestele meeldivad peened detailid — kui toode on väljast must või hall, siis soovitakse, et seesmine pool oleks midagi huvitavamat, näiteks heleda või eripärase mustriga voodriga. Suurus peaks seljakotil olema optimaalne — pisut suurem kui arvutikott, et kotti mahuks vajadusel ka näiteks joogipudel, kampsun või kosmeetika. Kuna seljakotid on linnapildis üha populaarsemad, siis tunnevad inimesed end väga mugavalt sellega reisile või tööle minna,” sõnas moedisainer.

Kuigi Eestis on arvamus, et inimesed riietuvad ainult musta või halli, siis nii see siiski ei ole. “Inimesed armastavad endiselt erilisemaid riideid ja detaile. Mina ise riietun küll üldjuhul tumedasse, kuid sageli on mul erksavärviline käekott, mis lisab väljanägemisele isikupära,“ kirjeldas disainer, lisades, et ka seljakott võib olla hele ja julgema stiiliga.

Seljakottide disainil on tähelepanu pööratud ka turvalisuse aspektile — helkurmaterjalid ning helendavad kangad on päevavalguses nähtamatud, kuid pimedatel kellaaegadel omandavad oma sära. „Lõppude lõpuks meeldib kõigile, kui neid märgatakse ja hinnatakse,” lausus disainer.