Päev algas peavaluga? Need on 6 parimat naturaalset pohmelliravimit, alates viigikaktusest kuni tasakaalustatud hommikusöögini


Päev algas peavaluga? Need on 6 parimat naturaalset pohmelliravimit, alates viigikaktusest kuni tasakaalustatud hommikusöögini
Foto: Unsplash

Alista peavalu ja iiveldus nende parimate nippidega.

Jõulupidude kuu on täies hoos. Pidudega kaasnevad aga ka pohmellid. Eriti nende jaoks, kes pole piisavalt ettevaatlikud.

Kui sa oled töönädala jooksul ühel õhtul veidi kokteilidega liiale läinud ning pead end nüüd energiale tagasi turgutama, et tähtsal koosolekul särada, võib tunduda ahvatlev haarata ravimite järele.

Kui soovid aga tablette vältida, on olemas ka mitmeid naturaalseid lahendusi.

Kuigi selline asi nagu täielik pohmelli ravim kahjuks ei eksisteeri, siis on teatud sammud, mis aitavad halba enesetunnet leevendada.

Loe edasi ja saa teada, missugused naturaalsed valikud siinkohal abiks tulevad.

Ingver

Hiina meditsiinis on ingverit juba ammu iivelduse leevendajana kasutatud. Seda fakti on tõestanud ka mitmed värsked teadusuuringud.

Tassike ingveriteed võib peojärgsel hommikul aidata lihtsal viisil tappa kaks kärbest ühe hoobiga. Nimelt saab sinu keha äärmiselt vajalikku vett ning samal ajal leevendab ingver ka ärritunud kõhtu.

Kuna ingver on ka põletikuvastane ning tuleb kasuks südame tervisele, võib see saada ka sinu igapäevaste toitumisharjumuste oluliseks osaks.

Eriti maitsvaks teeks kasuta kaks teelusikatäit ingveripulbrit, pool sidrunit ja kaks teelusikatäit mett, millele valad keedetud vee peale ning lased enne serveerimist umbes viis minutit tõmmata.

Seotud lood:

Ingveri särtsakas maitse annab ka energiat. Samal ajal aitab mesi tasakaalustada veresuhkru taset.

Tasakaalustatud hommikusöök

Tee ja vedelik tulevad pärast peoõhtut küll äärmiselt suureks kasuks, kuid paljud inimesed kaotavad sel ajal täielikult söögiisu. Söömine on aga sellegipoolest pohmelli ravis väga oluline, kuna alkohol mõjutab vere glükoositaset, mida aitab taas tasakaalu viia vaid toit.

Tõelise klišeena võiksid koheselt haarata rasvase hamburgeri järele, et kehale kiiresti palju toitu anda, kuid ekspertide sõnul ei ole see just parim mõte.

Hommikuhelbed värskete marjadega annavad organismile ohtralt naturaalseid suhkruid ning samal ajal boonusena ka väärtuslikke vitamiine.

Kaaliumi sisaldavad toidud aitavad kehal taastada alkoholi tõttu kaotatud elektrolüüte. Seda aitavad saavutada ka avokaado ja banaanid.

Viigikaktus

Säravalt punase viljaga viigikaktus, täpsemalt selle ekstrakt suudab uuringute põhjal märkimisväärselt organismi pärast alkoholi tarbimist taastada. Teadlaste sõnul suudab see vähendada iiveldust ja uimasust, samuti peavalu. Kui soovid seda proovida, uuri rohkem apteekritelt või tervisetoodete kauplustest.

Artišoki ekstrakt

Järgmine ekstrakt, mis pohmelli sümptomeid leevendada suudab, on artišokk. See aitab toidulisandina stimuleerida sapi tootmist ning leevendada puhitust ja teisi seedeelundkonna sümptomeid, mis on alkoholi tarbimisega seotud.

Vesi

Jah, me oleme vedeliku olulisust juba maininud, kuid võime kihla vedada, et sa ei joo endiselt piisavalt vett. Isegi väikese alkoholi koguse tarbimine viib keha vedelikupuudusesse. See omakorda võib põhjustada peavalu, väsimust ja energiapuudust, mida me kõik pohmelliga seostame.

Kui ärkad üles ega tunne end just kõige paremini, siis võiks sinu kõige esimeseks tegevuseks olla just suure klaasitäie vee joomine.

Vedelikupuuduses keha turgutamine on veelgi lihtsam, kui sul on peoõhtult koju jõudes meeles endale hommikuks voodi kõrvale veeklaas asetada. Tee kindlaks, et jooksid kogu järgneva päeva jooksul piisavalt palju vett, et aidata kehal kiiremini taastuda.

Uni

Piisav ööuni võib küll oleneda sellest, missugusel nädalapäeval sa alkoholi tarbisid, kuid und ei saa kahjuks mitte miski asendada. Ükskõik, kas oled lihtsalt liiga kaua üleval olnud või ei saa sa pärast kokteilide joomist kuidagi uinuda, on isegi kerge unepuuduse tagajärjed märkimisväärsed.

Seega, kui sul on unepuuduse tõttu tõeliselt raske järgmisel päeval keskenduda, võib aidata 15-minutiline kiire uinak lõunapausi ajal. Ära ainult unusta äratuskella helisema panemast!

Allikas: Independent.co.uk