Seedimine korda! 6 vürtsi, mida lisada oma menüüsse, kui hakkad jõulutoitudega liiale minema


Seedimine korda! 6 vürtsi, mida lisada oma menüüsse, kui hakkad jõulutoitudega liiale minema
Foto: Calum Lewis/Unsplash

Tihti juhtub ka parima tahtmise juures kogemata, et jõulude ajal saab liiga palju maitsvaid toite söödud. See võib aga seedimisele halvasti mõjuda, mistõttu oleks kõige lihtsam vähem süüa. Kui see aga ei õnnestu, lisa oma menüüsse miskit neist vürtsidest, sest need aitavad soolestikul korda saada.

Austraalia toitumisspetsialsti Lee Holmesi sõnul on võimalik üpris kiiresti parandada seedimist ja tervendada keha ka kibekiirel jõuluajal, kus on tavapärasest rohkem söömist.

Ta soovitab oma menüüsse lisada neid vürtse, et seedimine jõuluajal korras oleks, et hiljem ei peaks tagajärgedega tegelema:

  • Apteegitilli seemned
  • Ingver
  • Piparmünt
  • Kurkum
  • Köömned
  • Till


Lisaks seedimise parandamisele on kõikidel nendel vürtsidel veel kasulikke omadusi. Apteegitilli seemned aitavad näiteks peale sööki tekkiva puhitustunde ja gaaside vastu, ingver aga aitab eemal hoida liigsest alkoholi tarbimisest tekkivaid maksakahjustusi.

Piparmünt aitab iivelduse vastu, kurkum hoiab eemal puhitustunnet. Köömned leevendavad kõhugaase ja till aitab kõhukrampide vastu.

Seotud lood:

Mitmeid neid vürtse saab lisada ka jõulutoitudele. Lisaks heale maitsele on need ka väga kasulikud.

Allikas: Daily Mail