Soovitused, mille abiga lõputuid söögiisusid vaos hoida, nii et jõulurõõmule ruumi jääks

 (3)
Soovitused, mille abiga lõputuid söögiisusid vaos hoida, nii et jõulurõõmule ruumi jääks
Foto: Shutterstock

Jõuluaeg on täis kiusatusi tekitavaid hõrgutisi ja tuleb olla ettevaatlik, et kuu ajaga ei lisanduks kilosid, mida pärast aasta aega kiruda.

Miks meil tekib nii sageli vastupandamatu isu millegi “hea” järele? Mõnikord on isu nii tugev, et vastuhakk tundub mõttetu, ja nii need kaloririkkad toidud kõhtu kaovadki. Tavalised isutekitajad on magusad ja soolased snäkid. Jõuluajal tunduvad need eriti mõnusad ja seetõttu laguneb ka meie meelekindlus: lõppude lõpuks, millal siis veel ahvatlusele järele anda, kui mitte nüüd!

Isude põhjus peitub meie aju osas, mis seostub mälu, naudingu ja rahuldusega. Hormoonid ja emotsioonid on sageli ühenduses, näiteks otsime pärast õhtusööki ikka veel midagi, millega suurele söömaajale mõnus punkt panna. Ja kui oleme veidi haavatavas olukorras, siis tuleb tihti appi süsivesikuterikas amps — otsime alateadlikult stressile leevendust või väsimusele lohutust.

Suured pidusöögid suurendavad kiiresti vere suhkrusisaldust ja sama kiiresti toimub ka äkiline langus. Keha hakkab uuesti samasugust energiasööstu otsima, mis päädib isuga millegi magusa järele. Kui oleme seejuures ka roidunud, vallanduvad kehasse nälga tekitavad hormoonid, samas kui need, mis annavad täiskõhusignaali, muutuvad aeglasemaks. Kui lisada siia veel ka jõuluaegne stress ja ületöötamine, tärkabki sellest olukorrast ideaalne pinnas ületamatule isule ja ülesöömisele.

Seotud lood:

Ent igale olukorrale leiab lahenduse, nii ka sel puhul. Pakume soovitusi, kuidas isusid vaos hoida, nii et jõulurõõmule ruumi jääks.

1. Jälgi, et saaksid küllaldaselt magada. Mida väsinum oled, seda kergem on libastuda ja isudele järele anda.

2. Joo kogu päeva jooksul rohkesti vett. Vedelikupuudus võib suurendada söögiisu.

3. Leia aega kehaliseks tegevuseks. Kuigi jõuluaja suurim mure võib olla ajapuudus, tuleks siiski iga päev proovida vähemalt 20–30 minutit värskes õhus jalutada. Võid seda teha ka pärast õhtusööki kogu seltskonnaga!

Loe edasi Kodutohtri detsembrikuu numbrist või portaalist kodus.ee

Kodutohtri detsembrikuu teemad
* Miks tekib veresoonte lupjumine?
* Vaikusemullist tagasi
* 15 tõhusat nippi tselluliidi vastu
* Jõulurõõmule ruumi vaoshoitud isuga
* Kuidas öelda "ei"
* Ärevuse leevendus omal jõul
* Uusi maitseid peolauale
* Mis on endometrioos?
* Mädarõigas – rohkem kui süldikõrvane
* Mida laps peaks sööma?