Veel jõuad muud plaanid teha ehk kuidas nautida jõule ilma tüütute sugulasteta


Veel jõuad muud plaanid teha ehk kuidas nautida jõule ilma tüütute sugulasteta
Foto: Joseph Pearson/Unsplash

Jõulupühade aeg — novembrist kuni jaanuari alguseni — on paljude inimeste jaoks eriline aeg. Jõulutulekesed, aisakellad, temaatiline muusika ning pühadega seotud atmosfäär ja emotsioonid on kõik väga toredad. Aga, kui sul on mõned pereliikmed või sugulased, kes mõjuvad sulle pigem toksiliselt, ei pruugi sa jõuludest niivõrd vaimustuses olla.

Selle asemel, et pidevalt naeratada, oled hoopis kogu aeg ärevil, stressis ja närviline ning nii võibki juhtuda, et november ja detsember on sinu jaoks aasta kõige õudsem aeg.

Sel juhul on alati olemas mõned alternatiivsed tegevused, millega tagada, et ka sinu jaoks oleks pühad rõõmsad.

1. Milleks siis sõbrad on?

Sõpradele keskendunud jõulupühad on muutumas aina populaarsemaks ja sel on üks väga hea põhjus: sa võid valida oma sõpru, aga sa ei saa valida oma perekonda.

Ja eks mida vanemaks me saame, seda rohkem soovimegi veeta aega oma sõpradega, mis tähendab, et sageli tunnevad meie sõbrad meid pareminigi kui sugulased.

Seega, kui su lapsepõlvekodus on pigem toksiline keskkond ja sa ei tunne, et tahaksid pühi perega veeta, kutsu oma sõbrad pühadeks hoopis endale külla või liitu võimalusel nende peredega.

Või vali välja mõni teine kuupäev, mis sobib kõigile ja alusta uut traditsiooni. Olgu selleks siis mõne klassikalise jõulufilmi vaatamine või ühine kokkamine — tee seda, mis muudab sind rõõmsaks!

Seotud lood:

2. Keskendu oma südamele ja hingele

Esimene oluline samm siinkohal on eemaldada end toksilisest situatsioonist, aga me teame, et see pole alati kõige lihtsam. Isegi, kui sa oma toksiliste sugulaste juures enam ei käi, võib see emotsionaalne raskus sind ikka enda alla matta ning tuletada ennast eriti tugevalt meelde just pühade ajal.

Seega, mõtle nüüdsest alates teisiti, proovi olla sellest kõigest üle ja leida õnne ka kõige õnnetumatest situatsioonidest. Me teame, seda on lihtsam öelda, kui teha ja see ei juhtu küll üleöö ning nõuab palju vaeva, aga olenemata kõigest, pea meeles, et sina oled nüüd ohjad haaranud — iseenda, oma emotsioonide ja selle üle, kuidas plaanid jõule järgnevatel aastatel veeta.

3. Hellita iseennast

Kui sa nüüd tunned, et kahest üleval mainitud soovitusest ei ole kasu ja sul on lausa võimatu pühade ajal oma toksilist perekonda vältida, siis hellita end vähemalt sel ajal tavapärasest rohkem.

Enese eest hoolitsemine on väga oluline ja kasulik, kui oled tugeva stressi all või ärevil. Sea iseennast prioriteediks…

  • …säästes raha ja ostes endale lõpuks ometi midagi, mida oled ammu soovinud saada;
  • broneerides reisi kuhugi lahedasse ja sooja kohta või oma lemmikusse puhkusepaika;
  • reserveeri laud oma lemmikusse restorani (ja luba endale ka magustoitu ja pudel veini);
  • ära tee midagi, ütle ära kõik kohtumised, võta aeg maha ja naudi seda väljateenitud puhkust.

Ja tegelikult ei olegi vaja palju raha kulutada, et enda eest hoolitseda — võimalda endale lihtsalt üks hetk, kus oled isekas ja keskendud ainult endale ja oma vajadustele.

Sa ei pea olema alati tugev ja tegus ning just nüüd ongi õige aeg lasta kõik emotsioonid valla. See ei pruugi olla just kõige pikaajalisem lahendus probleemidele, aga vähemalt aitab see ajutiseltki valu leevendada.

Lõppude lõpuks tulevad need pühad igal juhul, soovid sa seda või mitte. Ja pühadetunnet võid leida ka kõige ootamatumatest kohtadest, mil ei pruugi su perekonnaga mingit pistmist olla.

Allikas: Higher Perspective