14 tõestatud nippi, mida kasutada, et inimesed sind tõsiselt võtma hakkaks

 (10)
14 tõestatud nippi, mida kasutada, et inimesed sind tõsiselt võtma hakkaks
Photo by Brooke Lark on Unsplash

Piisav ettevalmistus, korralik riietus ja prillide kandmine on vaid mõned suured pisiasjad, mis sinust kompetentse ja tõsiseltvõetava inimese mulje jätavad. Business Insider reastas veel mõned olulised asjad, mida sa ise saad teha selleks, et teised sinusse tõsiselt suhtuma hakkaks.

1. Mine varem tööle
Need, kes varem alustavad, on ülemuste meelest usinamad ja usaldusväärsemad kui need, kes hiljem tulevad ja siis kasvõi hilisõhtuni rabavad.

2. Ütle mõnikord EI ka, isegi ülemusele
Kõige edukamad oskavad väga osavalt oma aega planeerida ja keelduda kõigest, mis käib üle jõu või mida nad teha ei taha. Sinagi peaksid seda nippi aeg-ajalt kasutama. Ülemusele võid näiteks öelda: “Ma teeksin seda hea meelega, aga mul on su eilne soov veel täitmata ja plaanisin seda just nüüd teha. Kas sellega kannatab oodata?”

Peamine on see, et sul püsiks meeles mitte iga ettepanekuga nõustuda!

3. Kirjuta lihtsalt
Hoia tagasi oma sooviga kõiki teadaolevaid keerulisi sõnu ühte e-kirja kokku panna. Eriti kui sa ei ole 100% nende sõnade tähenduses kindel ja on oht, et kasutad neid valesti või vales kontekstis. Uuringud on näidanud, et inimesed peavad intelligentsemaks ja haritumaks neid, kes kirjutavad mõistlikus ja arusaadavas keeles ega eputa võõrsõnadega.

4. Kanna prille
Prillide kandmine muudab su küll pisut vähem atraktiivseks, aga paistad välja targemana. Nii et vali siis oma näokujule kõige sobivama raamiga prillid, mis ikka natukenegi ilusad ka oleks.

Seotud lood:

5. Näita, et oled pädev, aga siiski hell
Kui suudad ärikohtumisel esmalt näidata ennast sõbraliku ja meeldiva inimesega, näevad partnerid sinus väiksemat ohtu ja tunnevad, et sind saab usaldada. Ja kui nad seejärel su saavutusi või samme karjääriredelil näevad, mõistavad, et sind tuleb austada — sa oled pädev. Nii et võida nende süda mõne hea ja toreda naljaga ning siis asu tõsiselt asja juurde.

6. Ära nihele
Nihelemine ja korduvad liigutused (näiteks käte hõõrumine) on eneserahustamisvõtted, mis annavad märku närvilisusest ja rahutusest.

7. Räägi kiiremini
Mitte nii kiiresti, et keegi sinust aru ei saa, aga peaksid vältima iga sõna, lause ja mõtte lõputut venitamist. Mida aeglasem kõne, seda ebakompetentsemalt mõjud. Kiire kõne aitab ka vaidlusi võita — tulista kiiresti oma argumendid välja ja vastaspoolel ei jää piisavalt aega oma vastuseid läbi mõelda ja korralikult argumenteerida.

8. Lase inimestel endast rääkida
Raamatu “Kuidas võita sõpru ja mõjutada inimesi” kuldreegel: sa meeldid inimestele siis, kui nad saavad sulle endast pikalt ja põhjalikult rääkida. Iseendast rääkimine on sama rahuldav kui seks, raha ja toit. Väidetavalt naudivad inimesed seda isegi siis, kui keegi tegelikult ei kuula.

9. Riietu vastavalt
Välimus on esmamulje loomisel üks olulisemaid faktoreid! Esmamulje loomine käib 100 millisekundi jooksul. Ning oluline on see, et su rõivad oleks viisakad, korralikud ja sobiksid üksteisega kokku ja moodustaks ühtlase ja professionaalse mulje. See, milline on su figuur, juuksevärv või firmasilt riietel ei mängi tegelikult rolli.
Uuringud on tõestanud, et kui riietud ametlikult, siis sa mitte ainult ei paista võimukam välja vaid ka tunned ennast tugeva ja enesekindlamana. Mehed, kes lähevad läbirääkimistele ülikonnas on edukamad kui need, kes kannavad teksapükse ja kampsuneid.

Nipp: jälgi, mida sinu firma kõige paremad riietujad kannavad ning kopeeri nende stiili.

10. Suru kätt korralikult
Tervituseks käesurumine ei ole ainult partneri käe pigistamine, see on väga suure tähenduse ja alatooniga žest, mis näitab sinu kohta vägagi palju. Suru kätt kindlalt ja jõuliselt, naerata ja vaata silma! Ära raputa ja jumala eest — ära pista partnerile pihku oma vedelaid näppe.

11. Tea, mis maailmas toimub
Kui sa töötad ärimaailmas, peab sul olema ülevaade päevastest äriuudistest nii kodus kui välismaal. Oma erialal toimuvate muutustega pead sa kursis olema igal ajal ja pidevalt, hoolimata sellest, kas oled lasteaiaõpetaja, turundusjuht, firmajuht või kassapidaja. Samuti tuleb tõsiselt kasuks, kui suudad kaasa rääkida päevapoliitikas, teadusuudistes ja popkultuuris.

12. Valmistu lausa naeruväärselt
Tööandjale ja koostööpartneritele hea mulje jätmiseks pead sa olema alati valmistunud ning võimeline ribadeks harutama ja pärast uuesti kokku panema iga oma idee. Ole valmis turmtuleks ja oska ette näha tekkivaid küsimusi ja nõrku kohti.

13. Oska lugusid rääkida
Numbrid on efektsed, aga inimestel ei teki nendega mingit sidet. TED Talksi kõige võimsamad ettekanded oosnevad 65% ulatuses jutustustest ja 25% osas numbrites. Nii et ära jää kuivadesse faktidesse kinni, keegi ei viitsi neid kuulata.

14. Ole enesekindel, aga mitte ülbe
Austuse välja teenimiseks on vaja head segu alandlikkusest ja enesekindlusest. Piisavalt enesekindlust, et austust nõuda, kuid endale alati teadvustada, et on veel palju asju, mida sa ei tea ja mida sinulgi tuleb õppida.