Selleks, et ka sina saaksid endale eduka elu ehitada, võta omaks need igapäevased harjumused:

1. Naudi külma dušši

Hommikune dušš äratab nii sinu keha kui ka meeled ning valmistab sind eesootavaks päevaks ette. Üks hea trikk, mis muudab selle mõju veelgi tugevamaks, on minna esmalt sooja duši alla ja seejärel keerata see jääkülma peale. Vaimselt teeb see midagi maagilist: see aitab sul juba päeva alguses millegi ebameeldiva ja raskega hakkama saada. Ja kui sa suudad olla külma vee all 30 sekundit, ei ärata see sind mitte lihtsalt üles, vaid sa saad päeva jooksul hakkama ka kõigi teiste väljakutsetega, mis sind ees ootavad.

2. Delegeeri, lükka edasi ja kustuta — igal hommikul!

Siis jäävad su töölauale vaid need asjad, mis sa tegelikult pead ära tegema.

3. Alusta igat päeva väga varakult ja koos suure pudeli veega

Seejärel mediteeri või tee 60-90 minutit trenni, sest see annab sulle päevaks energiat, aitab keskenduda ja tagab tegelikult ka selle, et magad öösel korralikult.

4. Tee pause tee joomiseks

Enne esimest hommikust koosolekut või tähtsat telefonikõne, valmista endale üks tassike teed. Seejärel võta see endaga kaasa ja jaluta looduses ca 45 minutit (olenemata ilmast ja hooajast). See on suurepärane viis päevaga alustamiseks. Ja seejärel, kui päeva jooksul tuleb ette stressirikkamaid hetki, valmista endale taas tassike teed ning tee paus. Nii naased probleemi lahendama hoopis teise tundega.

5. Keskendu kvaliteedile, mitte kvantiteedile

Liiga paljud juhid hindavad enda saavutusi kvantiteedi põhjal. Kui mitu koosolekut sul täna oli? Kui paljude inimestega suhtlesid? Kui paljudele e-kirjadele vastasid? Mida kauem sa juhirollis oled, seda rohkem mõistad, et oluline on tegelikult kvaliteet, mitte kvantiteet.

6. Võta päevas 30 minutit, et probleemidele rohkem keskenduda

Paljudes ettevõtetes, aga eriti just start-upides, pole kombeks kiirustada ühe tulekahju juurest teise juurde ning suuri probleeme kiiruga lahendada. Nii ravid küll sümptomeid, aga mitte probleemi ennast. Oled tulevikus endale tänulik, kui nendele asjadele täna rohkem keskendud. Esitagi endale väljakutse, et tuled igal hommikul 30 minutit varem või lahkud 30 minutit hiljem, et pühendada see aeg selleks, et probleemidele paremad lahendused leida.

7. Veeda aega oma koduloomaga

Kui elu muutub natukene liiga pingeliseks, siis võta vastu uus harjumus: alusta igat päeva nii, et veedad kvaliteetaega oma koeraga. Hoolitse tema eest, anna talle süüa ja mine temaga jalutama. Loomadega tegelemine mõjub veel paremini kui hea uni: see laeb akud täis ja meenutab sulle, et väikesed asjad loevad.

8. Eelista kohvi asemel teed

See aitab sul paremini keskenduda.

9. Võta aega rõõmsateks hetkedeks

Selleks, et päriselt produktiivne olla, on oluline alustada päeva varakult ja keskenduda esimese asjana hommikul nendele asjadele, mis on olulised: sinu lapsed, sinu heaolu, kodune rahu… Tööpäev alaku alles siis, kui need asjad on korras, sest nii oled tegelikult ka kontoris töökam. Kui on aeg tööks, siis tööta. Ja pea meeles, et hea uni ja sinu enda õnnetunne on väga olulised. Võta aega rõõmsateks hetkedeks, sest see hoiab sind õnneliku, loomingulise ja produktiivsena. Ja uni on ka oluline, mistõttu mine õhtuti varakult magama.

10. Alusta päeva mediteerimisega

Soovitame sul hommikuti mediteerida, sest tööelus on sul nii palju stressi tekitavaid hetki, mistõttu tasub juba hommikul lõõgastuda ja eesootavateks väljakutseteks valmistuda.

11. Kuula, loe ja loo midagi uut

Kui teil on koosolek, siis kuula, mida teised räägivad. Lisaks loe ja ole asjadega kursis. Ja loo midagi uut: mõni laul, dokument, mis koondab su ideed või pane hoopis kokku uus retsept.

12. Ära iial broneeri rohkem kui poolt oma päevast

Väga lihtne on täita tööpäev erinevate koosolekutega ja olla kõigega pidevalt kursis, aga mis on selle probleem? Sa oled hõivatud, aga mitte produktiivne. Seetõttu: ära kunagi broneeri rohkem kui poolt oma päevast. Kasuta ülejäänud aega kontoris ringi liikumiseks, töötajatega suhtlemiseks ja muuks selliseks.

13. Hoia oma kõrvad ja meel avatuna

Üks oskus, mida paljud ei valda: kuula, aga räägi alles siis, kui vaja. Selleks, et see töötaks, tuleb seda praktiseerida. Kui kuulad, vaatled ja küsid õigeid küsimusi, julgustad töötajaid oma ideid, küsimusi ja muresid rohkem jagama ning lood teie vahele avatud dialoogi.

14. Alusta päeva segavate faktoriteta

Hoia hommikul pea puhtana ja ära loe kohe voodist tõustes oma e-kirju ega näpi telefoni. Võta aega, et päeva rahulikult alustada.

15. Mõtle läbi, mida sa teed ja räägid

Kui oled voodis, duši all või jalutad tööle, kujuta juba ette, kuidas pead maha olulised telefonikõned, koosolekud ja esitlused. Kui mõtled need asjad oma peas läbi ja näed seejuures, kui edukalt sa hakkama saad, oled reaalses olukorras enesekindlam ja saad paremini hakkama.

Allikas: inc.com