Kuus tõhusat paariteraapiaharjutust, mida saad kodus oma suhte parandamiseks täitsa tasuta teha

 (4)
Kuus tõhusat paariteraapiaharjutust, mida saad kodus oma suhte parandamiseks täitsa tasuta teha
Photo by Suzana Sousa on Unsplash

Need lihtsad harjutused aitavad teie paarisuhte taas õigele rajale suunata!

1.Pese oma must pesu lõpuks ära.

Mida kauem sa oma räpast pesu pesukorvis hoiad, seda rohkem see haisema hakkab. Su suhtega on sama lugu. Suhe määrdub iga päed - väikesed nääklused, solvumised, lahendamata erimeelsused ja pettumused jätavad plekid peale ning kui nendega ei tegeleta, muutuvad lõpuks väljakannatamatuteks. Kuniks partnerid lõpetavad üldse teineteisega rääkimise, sest enam ei viitsi, ei ole motivatsiooni või iga vestlus lõpeb tüli ja karjumisega.

Et seda ennetada, tuleks igal nädalal koos maha istuda ning tõsised teemad ette võtta. Küsi kallimalt, kas oled sel nädalal midagi sellist teinud, mis talle ei meeldinud või tõsiselt närvidele käis. Tõenäoliselt ütleb ta algul, et kõik on korras, aga uuri edasi ja lõpuks saad ka ausa vastuse. Ja siis pead sa tõsiselt ja vastu vaidlemata kuulama, mida ta sulle räägib. Süüdistamise, enda kaitsmise või närvi minemise asemel küsi parem edasi: "Sa olid pettunud, et ma ei toonud poest piima. Mis tundeid see sinus tekitas?" Püüa mõista, mida ta öelda tahab ja mida tunneb. See, et sa unustasid tema jakoks nii tähtsa piima võis anda talle märku, et tema tunded ei ole sinu jaoks olulised. Seda teadvustades oled sa juba ühe sammu võrra lähemal teievahelisele mõistmisele ja intiimsusele.

Seotud lood:

2. Sea sisse "aususe tund"

Ükski inimene ei pea ka paarisuhtes olles teise huve, soove ja tahtmisi enda omadest kõrgemale seadma, kuigi tihtipeale just nii arvatakse. See aga viib lõpuks väga valusa pettumuseni, sest ohverdaja saab lõpuks aru, kui palju ta on endast andnud ja kui vähe tegelikult vastu saanud.

Võtke endale tunnike, et vestelda täiesti vabalt, häbi ja süümekateta sellest, mis teil mõttes on ja mida oleks ammu pidanud välja ütlema. Kui sulle ikka tõesti ei meeldi korvpall, aga kallim tahab, et sa igal õhtul temaga koos mänge vaataksid, siis tunnista talle ausalt üles, et sa parema meelega teeks sel ajal midagi muud.

See harjutus õpetab teid ausalt ja avameelselt suhtlema, teineteist austama ja kallima sõnu mitte isiklikult võtma.

3. Lahenda erimeelsused enne magamaminekut

Vihasena magama minna EI TOHI! Kui tüli on nii suur, et kuidagi ei suuda kokkuleppele jõuda ja maha rahuneda, leppige kokku, et hommikul ärgates räägite edasi ja lahendate selle asja enne tööleminekut ära.

4. Tehke nimekiri asjadest, mida tahaksite koos teha

Vähemalt kord kuus võiksite teha midagi meeldejäävat ja ägedat, ehk luua koos mälestusi, millest oma lapselastele rääkida. Kirjutage 10 asja üles ning võtke iga kuu vähemalt üks neist ette ka.

5. Einestage koos

Paar, kes koos sööb, jääb kokku. Ühine eine ühendab rohkem kui miski muu. Nii et õhtusöögiaeg olgu alati kindlaks määratud ning söömine toimugu laua taga ja koos, mitte nii, nagu meil tihti kombeks, et igaüks näksib oma arvuti taga võileibu.

6. Võtke aega selleks, et teineteise seltskonda nautida

Enne töö, siis lõbu, eks. Kõigepealt puhasta oma suhe mürkidest ja ripakile jäänud lahendamata erimeelsustest. Ja siis on aeg nautida ja lõbutseda. Kui teie õhtud mööduvad kodus teleka ees või ninapidi erinevates arvutites, ei ole teil kahekesi jäädes millestki rääkida ega midagi meenutada. Te peate võtma aega selleks, et kehastuda uuesti sõpradeks ja armastajateks ning meenutama iseendale, et need rollid ei ole ema-töötaja-koristaja-kokarollli kõrval vähetähtsad, vaid hoopiski prioriteetsed!