Küsitluse kohaselt on eagruppidest kõige enam saatnud alastipilte 16–24-aastased noored — 26 protsenti. 25–34-aastastest on seda teinud 12 protsenti. Suurema tõenäosusega saadavad endast isiklikke pilte vene keelt kõnelevad noored ning naised.

Tele2 klienditeenindusdirektori Sirli Seliovi sõnul tasub privaatseid sõnumeid saates säilitada kriitikameel. “Kui suhe peaks inetult lõppema, siis võib sellisest materjalist saada kergelt kättemaksu või väljapressimise vahend,” ütles Seliov ja soovitas kindlasti mitte saata pilte näiteks internetituttavale, keda hästi ei tunta.

“Privaatsete piltide ja sõnumite saatmiseks on tegelikult ka äpid, mis turvalisust tõstavad, näiteks Confide. Läbi äpi saadetud sõnumid on krüpteeritud, neid ei saa edasi saata ega salvestada ning need kustuvad peale lugemist,” rääkis Seliov.

Eksperdi sõnul on teine suur andmelekke oht häkkeri ohvriks langemine või telefoni kaotamine. “Uuringust selgub, et 38 protsenti inimestest ei lukusta isegi oma telefoni ekraani ning seadme kaotuse puhul näevad kõik selle sisu,” hoiatas Seliov.

Oluline nutiseadmetega seotud riskikäitumine on ka ebakainena tehtud telefonikõned või saadetud sõnumid ja sotsiaalmeedia postitused. Kuni 24-aastastest noortest on helistanud või saatnud sõnumeid ja pärast kahetsenud 35 protsenti ning 25–34-aastastest tervelt 44 protsenti.

Seliovi sõnul võivad internetti postitatud pildid või kommentaarid sinna aastateks ringlema jääda. “Kõige kindlam on pidusena postitusi mitte teha, aga kel selleks soodumus, siis on ka alkolukuna toimivad äpid. Näiteks Drunk Lock ja Drunk Mode võimaldavad sõnumite saatmise kindlaks perioodiks kinni keerata,” ütles Seliov.

Tele2 tellitud tarbijakäitumise uuringust selgub, et 31 protsenti 16–24 ning ka 25–34-aastastest on kasutanud kaaslase leidmiseks kohtinguäppe. 36 protsenti 16–24-aastastest on oma kaaslase jätnud maha telefonikõne või sõnumi teel. 25–34-aastastest oli seda teinud 26 protsenti.

Tele2 tellitud tarbijakäitumise uuring viidi läbi interneti teel ning küsitlus toimus 2017. aasta oktoobris. Küsitluses osales kokku 500 internetikasutajat, kelle vanus oli vähemalt 16 eluaastat.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena