Uuringule vastanud ettevõtted toitlustavad kokku 185 kooli ja koolieelset õppeasutust. Kuigi enamik vastanutest pidas täisterast pagaritoodete kasutamist menüüde koostamisel oluliseks, ilmnes, et teadlikkus sellest, mis on täistera pagaritoode, võiks olla kõrgem- vastanutest teadis seda 70%. Vastavalt 2016. aastal Maaeluministeeriumi, Tervise Arengu Instituudi ja Eesti Toiduainetööstuse Liidu poolt sõlmitud Täistera mõiste kasutamise Hea tava lepingule on täisterast pagaritootes kasutatud teraviljast vähemalt 50% täistera, täisterapasta puhul aga 100%.

Eesti Toiduainetööstuse Liidu juhi Sirje Potisepa sõnul näitas koolitoitlustajate seas läbi viidud uuring selgelt, et täisterast pagaritooteid peetakse tervisele kasulikumaks. Ometi tõi 70% koolitoitlustajatest uuringule vastates välja, et just laste maitse-eelistused on takistuseks täistera pagaritoodete eelistamisel. Teine põhjus, mis koolitoitlustajate hinnangul vähendab täisteratoodete kasutamist, on nende kõrgem hind.

„Laste maitseid kujundavad kahtlemata kõige enam lapsevanemad, seda nii isikliku eeskuju kui suunamisega. Täisväärtusliku toitumise põhitõdedele pannakse alus kodust, kuid laste harimisel ja nende teadlikkuse tõstmisel saavad samuti koolitoitlustajad suure ja väga vajaliku töö ära teha,“ sõnas Potisepp. „2008. aastal uuendati riiklike soovitusi koolitoitude näidismenüüde osas. 10 aastat on väga pikk aeg, mistõttu tuleks soovitustele uuesti peale vaadata ja neid suuniseid ajakohastada. Ka meie suured pagaritööstused on oma sortimenti täiustanud ja valik täistera pagaritoodetest suurem kui kunagi varem. Samuti ei pea paika levinud arusaam, et täisteratooted oleksid võrreldes teiste pagaritoodetega alati kallimad, “ lisas Potisepp.

Leiburi tootejuht Illi Pikk ütles koolitoitlustajate seas läbi viidud uuringut kommenteerides, et ka nemad näevad suurenenud huvi täisteratoodete vastu. „Leiburi Eesti turul müüdavatest toodetest on umbes kolmandik täisteratooted, kokku on meie sortimendis 11 täistera pagaritoodet. Uute toodete turule toomisest on näha, et tarbija huvi täisteratoodete vastu kasvab,” märkis Illi Pikk.

Ka Fazeri turundusjuht Joosep Volkmann kinnitas, et üha enam näitavad tarbijad välja huvi pagaritoote sisu ja tervislikkuse vastu. “Tõusujoones on trend osta lisaväärtusega tooteid, mille eest ollakse nõus maksma kõrgemat hinda, kui see lisaväärtus on põhjendatud. Üks populaarsemaid lisaväärtusi tarbija jaoks ongi täistera,” selgitas Volkmann.

Eesti Pagari turundusassistent Kaie Küünal ütles, et ka nemad täiendavad pidevalt täisterast pagaritoodete valikut. Kaie Küünla sõnul näitab üldist täisteratoodete poolehoidu kasvõi see, et kaks aastat järjest on parimaks pagaritooteks valitud just Eesti Pagari täisteratooted. “Täistera mõiste kasutamise Hea Tava on kindlasti positiivselt mõjutanud uute toodete turule toomist. Alates selle vastu võtmisest oleme Eesti Pagari täistera pagaritoodete sortimenti täiendanud 5 uue tootega ning nende tarbimine näitab kasvutrendi,” lisas Küünal.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena