1. Sa ei pese ennast pärast treeningut

Higi ei ole ainus põhjus, miks pärast trenni otse duši alla hüpata. Paljud arvavad, et kui higi voolama ei hakka, siis polegi põhjust end pesta. On küll, sest igasugune füüsiline aktiivsus aktiveerib higi- ja rasunäärmeid, neist erituvad ained aga jäävad kehale püsima ja põhjustavad lõpuks halba lõhna. Pese need maha ja muret pole.

2. Raseerid oma jalgu vahetult enne pediküüri

Sel moel võivad pisikud ja bakterid läbi mikrohavaakeste su kehasse sattuda ja raskeid infektsioone tekitada.

3. Sa ei võta vaheldumisi kuuma-külma dušši

Külma ja kuuma duši vaheldumine on fantastiline viis immuunsust tõsta, stressi leevendada ja energiat buustida. Kindlasti tuleks seda teha kas hommikul või päeval, sest temperatuurikontrast annab sulle nii palju pauerit juurde, et uinumine ei tule kõne allagi.

4. Võtad dušši ja pesed pead iga päev

Igapäevane karmide kemikaalidega pesu viib peanaha ja tegelikult kogu keha ph-taseme tasakaalust välja, sest peseb maha ka kõik nahka kaitsvad head bakterid. Tulemuseks on kuiv ja ketendav nahk, mis on äärmiselt ebameeldiv.

5. Mässid märjad juuksed rätikusse

Märjad juuksed on õrnad ning nende karm kohtlemine rikub ja lõhub nad ära. Õrnalt pigista suurem vesi juustest välja ja lase neil loomulikult kuivada.

6. Unustad dušiotsikut puhastada

Vaata, mis su dušiotsiku peal toimub — tõenäoliselt on sinna kogunenud hea hulk katlakivi ja mustust. Aga kui sealt endale vett keha peale lased, on vesi ju sellesama mustusega reostunud, nii et pesed end mustas vees. Vähemalt kord nädalas pese ja desinfitseeri dušiotsik kindlasti ära!

7. Kasutad seebialust valesti

Kui kasutad seebialust, jälgi, et sul oleks kaheosaline alus, mille ülemisel osal on vahed, kust saaks üleliigne vesi ära voolata. Vastasel juhul liguneb vee sees seep bakteritele suurepäraseks kasvulavaks.

8. Jätad žileti dušikabiini

Jälle see sama jutt: soojus ja niiskus on bakterite kasvulava. Kuivata žiletti parem kuival käterätil ja vaheta terasid regulaarselt.

9. Kasutad rätikut lliiga kaua

Saunalina soovitatakse vahetada iga kolmanda kasutuskorra järel.

10. Ei pese dušikabiini puhtaks

Iga kord, kui oled enda pesemise lõpetanud, tõmba ka dušikabiin üle ning pese ja kuivata see korralikult ära, et vältida näiteks kolibakterite levima hakkamist.

11. Hoiad pesušvammi dušikabiinis

Pesunuustik on kõige räpasem asi su vannitoas, sest seal soojas ja niiskes + sinu keha pealt maha kraabitud mustuse sees on bakteritel lausa fantastiline elada ja paljuneda. Pese end puhtaks ja pane švamm kuivama näiteks radiaatorile.

12. Ei pese oma jalgu

Sellest ei piisa, kui vesi ja seebijäägid su varvaste ümber ringe teevad. Alati pead hoolega puhtaks küürima ka oma jalalabad, kannad ja varbavahed, et hoiduda näiteks jalaseenest ja küüneinfektsioonidest. Eriti oluline on pärast pesu korralik kuivatamine puhta rätikuga!

Allikas: Bright Side