On olemas 4 tüüpi konflikte: mis need on ja kuidas neid kõige efektiivsemalt lahendada?
Kellegi kritiseerimine
Nii lihtne ja kerge on kellelegi halvasti öelda, selle asemel et teda millegi eest kiita. Aga kallil inimesel on halb kuulda, et sa teda pidevalt maha teed. Kui muidu oled harjunud näiteks ütlema kellelegi: "sa oled nii egoistlik. LOOMULIKULT unustasid sa mu sünnipäeva ära!" võiksid sa öelda hoopis: "mulle tegi väga haiget, et sa mu sünnipäeva ära unustasid. See tekitab minus tunde, et sa ei väärtusta eriti meie sõprust."
Põlglik tüli
Kui keegi teeb midagi, mis meile üldse ei istu, kipume me vahel talle halvasti ütlema ja isegi kutsuma teda sõnaga, mida ta kohe kindlasti väärt ei ole. Kui näed, et kallim ei ole kööki koristanud, ehkki ta lubas seda teha, siis ära kutsu teda lollakaks, vaid tuleta talle ilusasti ja rahulikult tema lubadust meelde. See võib sind ennast sisemiselt keema ajada, aga on palju suurem tõenäosus, et kui sa talle ilusasti ütled, teeb ta lõpuks selle asja ära.
Enda liigne kaitsmine
Meie loomuses on kaitsta ennast ja proovida tuua õiglus majja. Kui abikaasa süüdistab sind selles, et külmkapp on tühi ja midagi pole süüa, siis on ka sul arvatavasti sel hetkel kõht tühi ja sa tahaksid talle käratada: "miks pean MINA alati hoolitsema selle eest, et meil süüa oleks?" See võib tunduda sulle õige lahendusena, aga palju efektiivsem oleks välja pakkuda lahendus, mida te saaksite mõlemad teha, et külmkapp jälle täis oleks.
Tülist eemale hoidmine
Kui tüli on õhus, ei ole mõtet teha nägu, et seda pole ja öelda kellelegi: "ma ei räägi sinuga sellest!", sest see on väga mõttetu lähenemine, millega sa ei saavuta midagi. Ühel hetkel te ju ikkagi peate sellest rääkima. Niiet kui sa konkreetsel ajahetkel tõesti ei jõua sellega tegeleda, siis nii ütlegi, kuid paku ka omaltpoolt välja mingi aeg, kus te saaksite rahulikult maha istuda ja selle probleemi lõpuks ikkagi ära lahendada.
Allikas: Well + Good