Allikas Journal of Physical Activity and Health kirjutatakse, et hüpertensioon on kardiovaskulaarne seisund, mis võib ravimata jätmisel põhjustada südamehaigusi või insulti. Tervislik vererõhu vahemik on 120/80 ja kõrge vererõhk on sellest üle, 130/80 kuni 180/120.

"Arvatakse, et venitamine tähendab lihtsalt lihaste venitamist," ütleb uuringu kaasautor Phil Chilibeck. "Kuid lihaseid venitades venitatekse ka kõiki veresooni, kaasa arvatud artereid."

Venitamine aitab vähendada arterite jäikust ja alandada vererõhku.

Kõndimise ja venitamise mõju vererõhule

Mõju võrdlemiseks analüüsisid Saskatchewani ülikooli teadlased kaheksa nädala jooksul 40 hüpertensiooni põdevat täiskasvanut, kelle keskmine vanus oli 61 aastat. Ühel osalejate rühmal paluti harrastada kogu keha venitamist viiel päeval nädalas, pool tundi korraga. Teine rühm tegi sama palju kiirkõndi.

Nende vererõhku jälgiti kaasaskantava monitori abil ühe ööpäeva jooksul. Pärast kaheksa nädala möödumist tehti osalejatele kordusmõõtmised.

Ehkki mõlemad rühmad nägid vererõhu langust, olid positiivsed muutused venitusrühmas suuremad.

Kõndimisrühm nägi aga suurenenud füüsilise tegevuse tõttu talje ümbermõõdu vähenemist, mis viitab sellele, et mõlema harjutuse kombinatsioon annab parima tulemuse. Venitamine on oluline, kuid ära ei tohi unustada ka aktiivset liigutamist, milleks sobib väga hästi kiirkõnd.

Allikas: mindbodygreen