1. Ära liialda päikesega

Päike on mõõdukas koguses väga kasulik ainuüksi D-vitamiini pärast, ent ei maksa unustada, et päikesega liialdamine kiirendab naha vananemist ja nõrgendab immuunsüsteemi.

2. Vaata üle, mida sa sööd ja ära unusta vitamiine

A-vitamiin (veiseliha, kala, piimatooted, puu- ja köögiviljad) on kasulik hammastele, nahale ja luudele.

C-vitamiin (kiivi, mango, papaia, greip, sõstar) on oluline kudede uuendamise protsessis. See aitab kaasa luude, kõõluste, veresoonte heale tervisele, aitab kaasa haavade paranemisele, ennetab vananemise eest vastutavate rakkude tekkimist ja väljutab toksiine.

E-vitamiin kaitseb kahjustatud rakke, aidates seega tugevdada immuunsüsteemi soodustades, punaste vereliblede tootmist.

3. Maga piisavalt ja korralikult

See on eluliselt tähtis nii kehale kui vaimule. Keha toodab öösel rakke ja valmistub uueks päevaks. Halb ööuni muudab inimese stressile vastuvõtlikumaks ja organismil on vähem jõudu, et võidelda väliste tegurite vastu, seega kasvab võimalus jääda haigeks.

4. Ära joo alkoholi

Alkohol kahjustab immuunsüsteemi, nõrgendab organismi ja tõstab haigestumise võimalikkust.

5. Naera ja ole positiivne

Mitmed uuringud on tõestanud, et naermise ja keha antikehade efektiivsuse tõstmise vahel on seos. Seega — naera, et oma immuunsüsteemi tugevdada. Kurbade, närviliste ja elujõuetute inimeste oht haigestuda on palju suurem. Positiivsete inimeste organism võitleb haiguste vastu efektiivsemalt.

6. Mõtle organismi puhastamisele

Efektiivse immuunsüsteemi jaoks peab maks olema hea tervise juures. Et aidata maksa tööle kaasa ja seda jääkainetest puhastada, ei tasu kõhelda tegemast maksa puhastuskuuri, süües toiduaineid, mis aitavad toksiinide väljutamisele kaasa. Söö rohkem brokolit, rohelist salatit jne.

7. Ära unusta voodielu

Vilgas voodielu tugevdab immuunsüsteemi ja kaitseb haiguste vastu.

8. Ja loomulikult sport

Regulaarne sport ja aktiivsus on loomulik viis, kuidas tugevdada immuunsüsteemi (piisab 40 minutist aktiivsest kõndimisest päevas).

9. Duši all käimine

Dušš vahelduvalt külma ja sooja veega aitab toniseerida keha ja olla palju vastupidavam. Jalgadele on hea teha külma vanni ja imiteerida paigalkõndi. Kahe minuti pärast saad jalad ära kuivatada ja panna jalga soojad sokid. See tugevdab organismi.

10. Hinga sügavalt

Hingamine rikastab verd hapnikuga ja aitab rakkudel jääkidest vabaneda. Õpi sügavalt hingama.

Allikas: Kodused Lood