Treener rõhutab siiski, et väga tõsise väsimuse ja nõrkuse puhul tuleks kindlasti pöörduda arsti poole.

1. Puhka

Puhkamine on äärmiselt oluline. „Kui inimene tunneb väsimust, siis põhjusega. Talv on väga pime aeg ja see tähendab, et keha ei saa valguse näol energiat juurde, seega ei ole kevadine väsimustunne iseenesest üllatav,“ kommenteerib Rikberg. Väga oluline on kuulata oma keha ja mitte sellele vastu võidelda. „Kui tunned väsimust, siis võta aeg maha ja puhka,“ rõhutab treener. Ta lisab, et väga oluline on jälgida, et öised unetunnid tuleksid täis ja kindlasti ei tohiks alahinnata tasakaalu töö ja puhkuse vahel.

Magamise juures peaks jälgima veel, et inimene läheks magama ja ärkaks iga päev samal ajal. Seda ka nädalavahetustel, kuna unetundide kõrval on väga oluline ka une regulaarsus. „Tihti on inimesed nädala sees unega väga regulaarsed, aga nädalavahetustel „premeerivad“ ennast ja on kauem üleval ja ärkavad ka hiljem. See aga soodustab rütmi paigast nihkumist ja tekitab omakorda väsimust,“ selgitab treener.

2. Liigu

Puhkamise kõrval on oluline ka liigutamine. Spordiklubid on taaskord kinni, aga saabuv kevad loob aina enam võimalusi looduses liikumiseks ja treenimiseks. „Liigutamisena ei lähe arvesse ainult raske ja higine trenn, vaid ka näiteks tunnine jalutuskäik mere ääres või nädalavahetusel looduses olemine,“ ütleb treener. Leia viise ja võimalusi, et end õue viia just valgel ajal. „Värske õhk ja loomulik valgus võivad juba väga tugeva energialaengu anda,“ lisab saadik.

3. Toitu tervislikult

Mis see tervislik toit siis on? Mida peaks sööma, et väsimus peale ei tuleks? Treener soovitab igasse toidukorda lisada hooajalisi puu- ja juurvilju. „Kindlasti ei peaks vältima ka liha. Mina soovitan eelistada näiteks rasvavaesemat kanafileed, mis on kehale kerge, aga samas saab vajalikud proteiinid kätte,“ räägib Rikberg. Lisaks sisaldab kanaliha Rikbergi sõnul märkimisväärses koguses asendamatut aminohapet trüpofaani ja B5-vitamiini. „Mõlemal on kehale rahustav toime, parandavad tuju ja aitavad õhtul paremini uinuda.“

Treener soovitab lõuna- või õhtusöögiks teha näiteks kana meelepärases kastmes või pruuni riisiga ja sinna kõrvale serveerida värsket salatit. „Need on väga toitvad road, mis samas ei tekita söögikorra järgset väsimust,“ lisab Rikberg.

4. Suhtle inimestega

Suhtlemisel peab hetkel jälgima küll mõningaid piiranguid, kuid pere ja sõpradega saab endiselt kontakti hoida ka telefoni ja interneti vahendusel. „Kui midagi muud huvitavat ei ole rääkida, siis naljatlege sõpradega kasvõi selle üle, et päeva tipphetk on hammaste pesemine,“ ütleb Rikberg. Kindlasti saate jutustamise käigus jagada ka häid mõtteid, mida toas olles teha, kuhu looduses minna või mida põnevat kokata ja läbi selle üksteise tuju üleval hoida.