Vali hästi oma kaalulangetamise programm

Esimene samm, mis aitab sul motiveerituks jääda, on valida just selline dieet, mis sulle kõige paremini sobib. Täiesti vale on teha sama dieeti nagu su sõbranna, kui teil ei ole sama eluviis ega samad eesmärgid. Teine oluline samm on rääkida enne oma perearstiga või toitumisnõustajaga, kes aitavad sul leida parima dieedi, mis on just sulle kõige sobivam.

Mõtle sellele, miks sa tahad kaalu langetada

Enne dieediga alustamist mõtle läbi, miks sa tahad kaalu langetada. Kui sa tahad lihtsalt seda programmi proovida, sest paljud su tuttavad on juba seda teinud, siis pole sellel mõtet. Väike meeldetuletus: kui sa tahad kaalu langetada, siis tee seda enda pärast, mitte teiste pärast. Kui sa oled välja selgitanud oma põhjused, siis kirjuta need üles ja hoia neid iga päev vaateväljas.

Koosta tegevusplaan

Enne dieediga alustamist koosta tegevusplaan, pannes kirja kõik reeglid, mida sa ei riku ja kõik, mida sa lubad teha, et paremini edu saavutada. Iga kord, kui sul on motivatsioonilangus, võid sa reegleid muuta.

Ära tee liiga äärmuslikke dieete

Liiga rangete dieetidega ei pea keegi kaua vastu. Eelista tervislikke kaalulangetamise programme, mida toitumisnõustajad soovitavad.

Kasuta neid toiduaineid, mis sulle meeldivad

Dieedi ajal peab vaatama, mida sa sööd, samas ei ole see ka põhjus, et süüa selliseid toite, mis sulle ei maitse. Internetis leidub palju tervislikke ja lahjade toitude retsepte, mis on ka isuäratavad.

Varu endale tervislikke snäkke

Sest nagunii tekib sul isu näksimise järele. Ja see on täiesti normaalne. Hoia lihtsalt neid snäkke käeulatuses.

Ära sea endale liiga kõrgeid eesmärke

Sest neid on raske pidada. Kui sa tahad kaotada liiga palju kilosid ühe kuuga, siis pead sa nagunii pettuma ja jätad dieedi juba ühe nädala pärast sinnapaika.

Sa pead end sundima

Jah, muidugi tuleb enda keha kuulata ja mitte end liiga ära väsitada, aga mingil hetkel sa pead otsuse langetama ja hakkama tervislikumalt elama, hoolitsedes rohkem oma tervise eest. Dieedi pidamine nõuab tõelist enesedistsipliini.

Kiida end iga edusammu pärast

Ole uhke oma edusammude üle ja kiida end. See motiveerib sind veelgi enam.

Julgusta ennast

Sa pead dieeti iseenda jaoks ja oled enda kõige parem toetaja ning liitlane!

Maga!

Väsinud olek paneb paraku sööma ja tekitab just isu magusa ning rasvase toidu järele.

Otsi keegi, kellega koos dieeti pidada

Nii suudad sa palju kindlamini vastu pidada, kui leiad kellegi, kellel on samasugused eesmärgid ja kellega jagada oma edusamme ning ebaõnnestumisi.

Väikesed libastumised on lubatud

Ilmselt just need hetked aitavadki lõpuni vastu pidada. Seega määra kohe alguses endale sellised päevad, mil sa lubad endale midagi head ja paremat. Aga ära liialda!

Pea dieedipäevikut

Kirjuta üles kõik, mida sa sööd, samuti need hetked, mil sa murdud ja tahaksid süüa midagi rasvast või magusat, oma edusammud ja tunded. See aitab sul jälgida oma arengut.

Lükka kaal kõrvale

Kaal on küll hea, aga see ei tohiks muutuda kinnisideeks. Sul ei ole mõtet kaaluda end iga päev, see tekitab sinus ainult suuremat stressi. Sa võid kaalu üldse kõrvale lükata ja vaadata oma kilode kadumist riiete pealt. Kui sa siiski tahad end kaaluda, siis määra kaalumiseks spetsiaalsed päevad, kord nädalas või kaks, kui sa ei suuda muidu vastu pidada.

Allikas: Kodused Lood