1. Jõhvikad sisaldavad väga palju antioksüdante

Uuringute kohaselt aitab regulaarne jõhvikamahla joomine tugevdada immuunsüsteemi. Täpsemalt on jõhvikas leiduvad polüfenoolid need, mis võimaldavad paremini vastu seista nende rakkude tegevusele, mis stimuleerivad põletike teket.

2. Jõhvikad stimuleerivad head kolesterooli ja on südamele head

Klaasitäis jõhvikamahla päevas on südamele kasulik. Teadusliku uuringu järgi aitab igapäevane jõhvikamahla joomine kaasa hea kolesteroolitaseme tõusule. Uuringud jõhvikate kasulikkuse kohta näitavad, et punastes marjades leiduvad flavonoidid aitavad alandada südamehaiguste riski.

3. Jõhvikad aitavad ennetada põie- ja bakteriaalseid põletikke

Üks Harvardi ülikoolis läbiviidud teaduslik uuring väidab, et kuivatatud jõhvikate söömine võid pidurdada bakterite kinnipidamist ja ennetada põiepõletikke. Samuti täheldatakse, et jõhvikamahl aitab paremini kaitsta bakteritest põhjustatud põletike eest.

4. Jõhvikad on head C-vitamiini ja toitainete allikad

Jõhvikad on head C-vitamiini allikad. Üks ports 100g värskeid jõhvikaid tagab 22% päevasest soovitavast C-vitamiini kogusest. Tuletame meelde, et C-vitamiin aitab samuti tugevdada immuunsüsteemi, alandab südame-veresoonkonnna haiguste riski ja kiirendab haavade paranemist. Lisaks teistele jõhvikates leiduvatele mineraalidele ja toitainetele tuleks eraldi välja märkida vitamiinid B5, E ja K.

5. Jõhvikad on head kiudainete allikad

Jõhvikad on samuti headeks kiudainete allikateks. Jõhvikates leiduvad kiudained soodustavad head seedimist. Toiduainetes leiduvad kiudained aitavad toota ainet, mis pärsib jämesoole ja pärasoole kasvajaid.

Mis veel parem, sellised kiudainete rikkad toiduained nagu jõhvikad, aitavad paremini reguleerida halva kolesterooli taset veres. Kiudained toimivad organismis švammina, imades endasse seedekulglasse seisma jäänud aineid ja aitavad neid väljutada.