Mis põhjustab iiveldust?

Liikumisest tingitud iiveldus tekib siis kui su aju ei suuda vastu võtta informatsiooni, mida edastavad silmad, kõrvad ja keha.

Kui oled autos või rongis, annavad silmad ja sisekõrv kehale teada, et sa liigud. Kuid kuna sa tegelikult oled paigal, edastavad su musklid ja liigesed sõnumit, et oled paigal. Nende signaalide kokkupõrge tekitabki iiveldustunnet. Viimane ei pea tingimata ainult mõnes transpordivahendis tekkima, vaid see võib juhtuda ka siis, kui mängid videomänge või kasutad virtuaalreaalsuse seadet.

Kuidas seda leevendada?

Kui tunned, et varsti hakkab paha, on mõned lihtsad nipid, mida teha saad.

1. Keskendu pilguga mõnele kauguses olevale objektile

Kui vaatad mingit kauguses olevat objekti, tundub see rohkem liikumatuna kui kõik need kiiresti mööduvad majad ja inimesed.

2. Istu näoga sõidusuunas

Istudes näoga vales suunas saab su aju signaali justkui liiguks sa tagurpidi, mis ajab meeled isegi veel rohkem segadusse.

3. Proovi punktmassaaži

Vajutades P6 punktile, mis asetseb su randme all, võib see aidata iiveldust vähendada. Suru seda näiteks teise käe pöidlaga.

4. Ingver

Ingver on tuntud kui väga tõhus vahend iivelduse ja oksendamise vastu. Ingverit võib võtta näiteks tee sees või kommina.

5. Hinga värsket õhku

Akna alla kerimine või laevatekile minek võib samuti aidata end natukene paremini tunda. Värske õhk ajab ühtlasi minema ebameeldivad lõhnad, mis sind sees võisid häirida.

6. Pane ära telefon või raamat

Liiga lähedal asetsevale objektile keskendumine loob kokkupõrke su silmade ja sisemise kõrva vahel.

Kuidas vältida iiveldust?

Vali õige iste: iste võiks asuda eespool ja olla sõidusuunas.

Ära söö rasvaseid, teravaid või happelisi toite: sedalaadi toidud ärritavad magu veelgi rohkem.

Allikas: Insider