Personaaltreener Annmari Eespäeva sõnul on värske ja vitamiinirikas smuuti kuuma ilmaga ideaalne kaaslane, mille saab valmistada kiiresti ja suurema vaevata ja millega saab kõhugi täis.

„Smuutisid valmistades ja tarbides tuleks kindlasti läbi mõelda, kas eesmärk on kaalu langetada või näiteks lihasmassi kasvatada. Seda arvesse võttes on palju lihtsam jälgida enda smuutide kaloraaži ja koostisosi, sest smuutisse võib sattuda väga palju peidetud süsivesikuid,“ selgitas Eespäev. Ta lisas, et peidetud suhkrud ja süsivesikud muutuvad smuutide puhul kaalu langetamist pärssivaks teguriks ning sellisel juhul tuleks smuutidest välja jätta näiteks mesi ja banaan. Nende asemel võiks kasutada väiksema suhkrusisaldusega alternatiive: lisada smuutisse näiteks avokaadot, mandlipiima ja marju.

„Soovitan oma klientidel alati smuutid pigem ise kodus teha, kui poest osta, sest enda tehtud smuutis on tunduvalt vähem suhkruid ning rohkem vitamiine ja toitaineid. Smuuti, mis säilib poeletil nädalaid, ei saa minu arvates eriti tervislik olla,“ nentis Eespäev.

Koduelektroonika tootja Sencor Eesti esindaja Vytenis Ruibyse sõnul on hea blender igas majapidamises vajalik. „Näiteks vaakumfunktsiooniga blender aitab smuutil võimalikult kaua toitainerikas ja värske püsida, sest vaakumis hoiustamine pärsib erinevate mikroorganismide kasvu ning toksiinide moodustumist,“ selgitas Ruibys ning lisas, et külmkapis säilivad vaakumnõus smuutid kaks korda kauem kui ilma vaakumita ning aitavad seetõttu ka vähendada toidu raiskamist.

„Kindlasti ei tohiks ära unustada tervisesporti ja piisavat liikumist, vastasel juhul oodatud kaalulangust lihtsalt ei tule,“ ütles Eespäev. Personaal- ja rühmatreeningute treenerina kuuluvad smuutid nii tema enda kui ka tema klientide igapäevamenüüsse.

Annmari Eespäeva lemmiksmuutid

1. Värskendav smuuti kaalulangetajale: Lisa blenderisse jää, mandlipiim, laim, piparmünt, spinat ja pool avokaadot. Blenderda vähemalt 1 min.

2. Kosutav smuuti pärast treeningut: Lisa blenderisse natuke vett, keefir, pool banaani, pohlad, vaarikad, tšiiaseemned, päevalilleseemned, toorkakaopulber, valgupulber. Blenderda vähemalt 1 min.

Foto: erakogu