„Elustiili” podcast’i uude episoodi on kutsutud nende samade pelmeenide idee autor ja Uvicu kommertsosakonna direktor Evelyn Tatsi ning Fitlapi toitumisnõustaja Irina Tamme. Uued Uvicu ja Fitlapi pelmeenid maitsevad vaat et kõigile. „Oleme ka varem erinevate tootjatega uusi tooteid loonud ja meil on uute toodetega ikka olnud nii, et ühele maitseb ja teisele ei maitse, aga nende pelmeenidega on sedasi, et võin tõesti vaid ühe käe sõrmedel üles lugeda, kui keegi on öelnud, et see pole päris tema maitse. Muidu kõik söövad ja kiidavad – nii naised, mehed kui ka lapsed,” ütleb Fitlapi toitumisnõustaja Irina.

Kui mõnel tootel on Fitlapi märk peal, siis see tähendab, et sellel on võimalikult lihtne ja puhas koostis, võimalikult vähe lisaaineid ning soola, toode ei sisalda kindlasti maitsetugevdajaid ega kunstlikke magusaineid ning päris kindlasti on see kaalulangetajale sõbraliku kaloraažiga. Nendele samadele kriteeriumitele vastavad ka Uvicu ja Fitlapi odrajahuga kanalihapelmeenid. Sisuks on kvaliteetne kanaliha ja sajas grammis on kõigest 154 kilokalorit. „Alla kahesaja kilokalori poes väga tavalisi pelmeene ei leia,” toob Irina võrdluseks.

Pelmeenide nii kiire poelettidele jõudmine on jaemüügis üsna haruldane nähtus. Ühelt poolt sellepärast, et tootearendus võtab tavaliselt kauem aega, ja teisalt, sest jaemüügiketid ei võta väljaspool sortimenti nii kiiresti uusi tooteid müüki. „Olen ise üle viieteist aasta jaesektoris tööl olnud ja see on esimene kord minu kogemuse põhjal, kus kuu ajaga saab kõikidesse suurematesse kettidesse toote sortimenti,” ütleb Evelyn Tatsi. Kõigepealt jõudsid tooted kolme Tallinna ja ühte Pärnu kauplusesse. See aga tekitas Fitlapi foorumis igapäevaselt mitmeid arutelusid, kus inimesed küsisid, kas keegi on kuskil odrajahuga pelmeene müügil näinud. „Oli isegi juhuseid, kus Tallinna inimesed sõitsid Pärnu pelmeenide järele ja mõned ostsid endale terve kärutäie ette ära. Kaubapaigutajad teadsid rääkida, et pelmeenid ostetakse ära loetud minutite jooksul,” ütleb Evelyn.

Nüüd, kus hästi vastu võetud pelmeenid on rohkem kui kolmesajas poes müügil, pole eestlaste armastus nende vastu kaugeltki raugenud, sest juba astutakse müüginumbrite poolest kandadele pelmeenidele, mis on müügiedetabeleid juhtinud pea kolmkümmend aastat. „Meie müügistatistika näitab, et kollases pakis Hiina pelmeenid on endiselt müügiedetabeli esimesel kohal, kuid teisel kohal on meil nüüd Fitlapiga koostöös loodud pelmeenid. Meil on juba ka poode, kus müüakse Fitlapi pelmeene rohkem. Seega on need pelmeenid juba revolutsiooni tegemas, sest kakskümmend kaheksa aastat on esirinnas alati olnud Hiina pelmeenid,” ütleb Evelyn.

Kuidas eestlased armastavad pelmeene süüa? Milliseid tooteid veel samast sarjast leida on ja kuidas teha tervislikku pelmeenipitsat, kuula juba podcast’ist: