1. Sa tegid trenni

Kui sa tegelesid spordiga, siis põletas su keha palju kaloreid. Ja seetõttu tekibki tavalisest suurem söögiisu peale treeningut.

2. Su hormoonid möllavad

Eluviisil on suur roll ka hormoonide juures ja võib põhjustada hormoontalitluse häireid. See aga omakorda saadab ajule täiesti eksliku info, nagu oleks sul kõht tühi.

3. Halvad toitumisharjumused

Näljatunnet võivad tekitada kehvad toitumisharjumused, ehk sa sööd ühe toidukorra jooksul näiteks liiga vähe või sööd enamasti rämpstoitu.

4. Su eelmisest söögikorrast on tükk aega möödas

Ja see on kõige tõenäolisem põhjus. Kui sa sõid viimati mitu tundi tagasi ja kõht läheb tühjaks, siis on see täiesti normaalne ja selles pole midagi imelikku. Vahepalaks võid sa süüa midagi tervislikku, mis aitab sul järgmise söögikorrani vastu pidada. Üldiselt läheb kõht tühjaks 3-5 tundi peale eelmist söögikorda.

5. Sa sööd liiga vähe valke, rasva ja kiudaineid

Selleks, et kõhtu täita, tuleb toituda tasakaalukalt ning süüa õiges koguses valku, rasva ja kiudaineid. Piisava koguse valkude ja kiudainete söömine tagab pikemaks ajaks täiskõhutunde.

6. Sa oled magamata

Kui sa piisavalt öösel ei maga, siis läheb sul kiiremini kõht tühjaks ja lisaks sellele oled sa valmis sööma sellisel puhul ükskõik mida, eriti rasvast ja magusat. Uni aitab reguleerida söögiisu. Magamise ajal reguleerivad aju ja immuunsüsteem näljahormooni.

7. Sa oled rase või imetav ema

Raseduse ajal tõuseb kalorivajadus kehas, et tagada lootele arenguks vajalikke toitaineid. Ka imetamine on üsna pingutust nõudev tegevus keha jaoks ning võib tekitada suuremat söögiisu ja janu.

8. Sul on terviseprobleemid

Mõned terviseprobleemid nagu kilpnäärme alatalitlus või diabeet võivad tekitada tunnet nagu oleks kõht kogu aeg tühi ja seda peamiselt just veresuhkru kõikumise tõttu.

9. Sul on lihtsalt igav

Ja igavuse tõttu hakkad sa sööma, sest kui sul midagi teha ei ole, võibki kõht rutem tühjaks minna.

Allikas: Kodused Lood