10 põhjust, miks sa ei peaks sel aastal nii palju oma kehakaalule keskenduma

 (1)
Aldo Järvsoo moestuudios vaatasime kuidas käivad ettevalmistused
Aldo Järvsoo moestuudios vaatasime kuidas käivad ettevalmistusedFoto: Martin Dremljuga

Kas ka sina andsid endale lubaduse uuel aastal vähem süüa ja vähemalt viis kilo alla võtta? Loe siit, miks see polnud kõige mõistlikum tegu ja miks see sul suure tõenäosusega ei õnnestu.

1. Väga suure tõenäosusega ei saavuta sa ka sel aastal oma eesmärke ja see ei olegi teadlaste sõnul sinu süü. Dieedid ei tööta, sest neil ei ole pikaajalist mõju su kehakaalule, küll aga mõjuvad nad hävitavalt enesehinnangule. Nimelt tekitavad dieedid ebarealistlikke ootusi, mida mitte saavutades tunned end luuserina.

2. Kui dieet ei avalda soovitud mõju ja sa ei näe soovitud tulemusi, tunned end läbikukkujana, hakkad end süüdistama ja masendud. Need negatiivsed tunded kanduvad üle ka su argiellu ja rikuvad kõik hea. Isegi siis, kui oled kuu aega suutnud rangest toitumiskavast kinni pidada, hakkad muretsema mitte kaalu langetamise, vaid säilitamise pärast ning langed veel suuremasse stressi kui varem. Seega pole üldse mõtet sellesse tsüklisse sattudagi.

3. Su keha ei ole probleem, mida peaksid tingimata lahendama. Su keha on su kodu ja ükskõik, milline see ka poleks, ta annab sulle märku, kui midagi on valesti. Selle asemel, et seda muuta, peaksid õppima seda kuulama, sest keha ütleb sulle ise, mida tal vaja on.

4. Kõige kindlam asi, mida sa kaalulangetusest saad, on kaalutõus. Päriselt. Suurem osa dieeditajatest võtavad paar kilo alla, kuid kahe aasta pärast on see kõik tagasi ja tõenäolisemalt tuleb kilosid juurde märksa rohkem kui maha läks. Samuti tasuks sul teada, et kaalu pidev kõikumine on kehale kahjulikum kui keskmisest natukene kõrgem kehakaal.

Seotud lood:

5. Minnes kaasa "ainult kõhn on ilus" mõtteviisiga, mida modelli- ja rõivatööstus meile peale suruda püüab, ei õnnestugi meil iial seda ebatervisliku kehakuvandi idealiseerimist muuta. Kui me kõik mõistaks ja hakkaks mõtlema, et ilu on igas suuruses ja vormis, õnnestuks ehk mõne tütarlapse enesehinnang päästa ning toitumishäiretesse haigestumist vähendada.

6. Kaalulangust ei ole kunagi küllalt. Ka siis, kui oled saavutanud oma esialgse eesmärgi, tunned, et kilo-paar võiks veel kaduda ning seejärel veel kilo või kaks või kolm. See on nagu nõiaring, sest kuni sa ei ole oma mõtlemist korda saanud ja end armastama õppinud, näed end peeglist alati suure, paksu ja koledana, ükskõik, kui sale sa tegelikult oled.

7. Maadlemine kehakaaluga ei ole tee tervisliku elu poole, sest pidev stress, enese halvustamine ja oma keha vihkamine hävitavad sind palju rohkem kui paar lisakilo.

8. Kalorite lugemine, toidu kaalumine ja paaniline jälgimine, mida endale suhu pistame, tekitab palju suurema tõenäosusega toitumishäireid kui toob kasu. Kui sa kuulad oma keha, oskad eristada näljatunnet emotsionaalse söömise vajadusest ning reguleerida oma toiduportsjoneid. Dieeditades oled sunnitud keha vajadusi ignoreerima ja lõpuks ei oska sa enam märke tähele panna.

9. Palju suurema tõenäosusega saavutad edu, kui suunad oma fookuse ümber ideaalselt figuurilt tervemale elustiilile. Ehk kui otsustad, et sinu kõige olulisem muudatus elus ei ole mitte kaunis, vaid terve keha.

10. Igal aastal annavad miljonid inimesed endale lubaduse hakata kaalust alla võtma ja igal aastal miljonid inimesed kukuvad selles läbi. Miks? Sest nad proovivad samu nõkse ja võtteid, mida nad on juba kasutanud ja mis ei ole varem töötanud. Sel aastal ära astu sedasama käidud rada, vaid tee midagi teisiti! Näiteks mõista seda, et su õnn, heaolu ja rõõm ei sõltu sellest, millist numbrit näitab kaal, vaid sellest, kuidas sa end oma kehas tunned!

Allikas: Huffington Post