Detailne juhis: kuidas võtta alla 5, 10 või 15 kilo?

 (21)
Detailne juhis: kuidas võtta alla 5, 10 või 15 kilo?
Pilt on illustreerivPanthermedia, Scanpix

Kui soovid vabaneda liigsetest kilodest, tee endale alustuseks selgeks, millisesse kõhnujate gruppi kuulud. Iga grupp on suunatud kindlale tulemusele. Ent meetodid on kõigil kolmel erinevad.

Rääkides liigsest kehakaalust, peavad paljud silmas küsimuse esteetilist poolt. Kui aga kaal ületab lubatut juba üsna oluliselt, tasub mõelda tervisele, mida ähvardab tõeline oht, Soovitused neile, kes peaksid kergelt oma figuuri korrigeerima , ja neile, keda segavad kümned kilod, on erinevad.

3-5 kilo

Kui sulle piisab kuni viiest kilost, ära kiirusta end kiirdieetidega piinama. Ära planeeri loobumist kohe kõigest magusast ning ära alusta tunniajaliste treeningutega. Tegutse põhjalikult ja aeglaselt. Piisab mõnest kasulikust harjumusest ning kilode kaotamise protsess võib alata.

  • Joo vähem kohvi ja loobu alkoholist. Need kaks tekitavad isu.
  • Igat toidukorda alusta salatiga värsketest köögiviljadest. Tänu sellele väheneb põhitoidu portsjon ning organism saab talle vajalikke vitamiine.
  • Võta 1 tl kalamaksaõli päevas. Nii väheneb stresside oht. See aga tähendab, et käsi ei sirutu enam magusa järele.
  • Kui tõepoolest tahad magusat, söö ära 2-3 tükikest (mitte rohkem!) mõrušokolaadi.
  • Kerged füüsilised koormused on seejuures vajalikud. Nendeks võivad olla hommikuvõimlemine, kiires tempos kõndimine või treppidest käimine.
  • Vaheta majonees teiste maitseainete vastu, mis on vähema kalorisisaldusega ning kiirendavad ainevahetust. Praetud toit asenda aurutatud, keedetud või hautatud roogadega.
Seotud lood:

Psühholoogi soovitus. Tunne ennast tõelise daamina — söö vaid laua taga istudes ning kasuta vajalikke söögiriistu. Unusta jutuajamised, lugemine ja teleri vaatamine söögi ajal. Oluline on püstitada enda ette suhteliselt lihtsad eesmärgid. Näiteks võtta nädalas alla 1 kilo. Kui see õnnestub, saavutad järk-järgult suurepärase tulemuse.

6-10 kilo

Põhimõte on seesama — aeglaselt, kuid kindlalt. Alguses piisab, kui jälgida eelpool toodud reegleid. Nii saad esimesed tulemused ning organism muutub tervemaks. Seejärel aga lisa veel mõned harjumused.

  • Ära jäta vahele toidukordi — see provotseerib ainevahetuse aeglustumist. Hommikul tuleb kindlasti süüa!
  • 10 minutit enne söömist joo ära klaas vett. Vesi kergendab rasvade väljumist organismist.
  • Taimetoidu söömine kaks korda nädalas aitab kaotada umbes 5 lisakilo kolme kuuga.
  • Jälgi kaloreid! Vahel on tulutute katsetuste põhjuseks liiga suured portsjonid. Algetapil on vajalik pidada toitumispäevikut, kaaluda ennast ning omada mõõduklaasi. Arvuta enda jaoks välja vajalik kalorite kogus. Siin on abiks mitmed vastavasisulised internetileheküljed.
  • Kasvõi kord nädalas söö liha asemel kala. Kalad on vähese kalorisisaldusega, ent rikkad kasulike ainete poolest.
  • Liha, kana ja köögivilju küpseta fooliumis ilma rasvaineta. Sel moel valmistatud toidud on väiksema kalorsusega.

Kui tunned nälga, piisab paari nelgi närimisest. See normaliseerib soolestiku tööd. Vahepaladeks võta musti ploome või kuivatatud aprikoose.

11-15 ja rohkem

Alla võtta 15 kilo ja rohkemgi veel, on tõsine eesmärk. Tuleb arvestada, et sellise kaalu juures tekivad lisaks rikutud figuurile ja madalale enesehinnangule veel terviseprobleemid. Esimesteks „üllatusteks“ on kõrge vererõhk, kiire väsimine, hingeldamine, valud jalgades ja liigestes. Kui kaalud oma normaalkaalust 20 kilo rohkem, siis suureneb koormus veresoontele ja südamele. Tulemuseks on arütmia, varikoos, tromboos. Rasvumise korral saavad kannatada liigesed ning lülisammas, selle tulemusel arenevad osteokondroos, radikuliit ja artriit. Täidlastel esineb suhkruhaigust 10 korda sagedamini kui normaalkaalus inimestel.

Loe veel

Arvesta, et ees on pikaajaline töö. Ära muretsema kuku, kui su kaal ei taha kohe langema hakata. See on normaalne, sest organism alles kohandub uute tingimustega. Ära anna mitte mingi hinna eest alla ega mine oma tavalise eluviisi juurde tagasi. Programm on sama — alusta esimese grupi nõuannetest, seejärel lisa tasapisi soovitused teise grupi jaoks. Samas on olemas ka mõned nüansid, mis puudutavad sinu kaalukategooriat.

  • Alusta visiidist endokrinoloogi juurde. Võimalik, et üheks liigse kehakaalu põhjuseks on saanud hormonaalsed häired.
  • Asenda tavapärased lisandid porgandi, peedi, lillkapsa ja selleriga. Need on suured abimehed kaalu kaotamisel. Neis on terve hulk vajalikke vitamiine, samas parandavad ainevahetust, tugevdavad immuunsüsteemi ning tõstavad füüsilist ja vaimset töövõimet.
  • Joo taimeteesid (2 klaasi teed päevas), mis soodustavad seedimist, ent ei suurenda söögiisu. Sellised taimed on salvei, rosmariin, tüümian, pune.
  • Vähenda taimeõli kasutamist — 1 tl salatisse koos sidrunimahla või veiniäädikaga.

Mida arvavad spetsialistid?

Dietoloogid soovitavad kaalulangetajatele kasutada munavalget, kuna see on puhas proteiin. Vahustatud munavalget võib lisada riivitud köögiviljadele. Kui nälg on väga suur, siis on abiks jääkuubikute vormidesse külmutatud kange tee või piparmündi tõmmis. Kustuta oma isu neid kuubikuid imedes. Tõsi, kui lähenevad pidustused, siis ei saa vahele jätta peolauas istumist. Sel juhul söö alguses puu- ja köögivilju, seejärel külmi suupisteid. Siis ei jää kõhtu palju ruumi sooja kaloririkka toidu jaoks. Desserdist on aga parem üldse loobuda. Või siis võtta tilluke tükike tingimusel, et järgmine päev tuleb koormusvaba.

Allikas: Darja, november 2016