Kuidas alustada jooksutrennidega, kuigi sa sisimas jooksmist vihkad? Siin on vastus!

 (1)
Kuidas alustada jooksutrennidega, kuigi sa sisimas jooksmist vihkad? Siin on vastus!
Foto: Pexels

Mõtet, et jooksmine on mõnus ja teeb rõõmsaks, ei pruugi iga inimene mõista ja mõne arust on jooksul hoopis vastupidine efekt: see on igav, paneb lihased valutama ja normaalselt hingata pole ka kuidagi võimalik. Mõni inimene lihtsalt ei naudi jooksmist. Aga äkki on olemas midagi, mis aitaks selle tegevuse lõbusamaks muuta? Ekspertide sõnul on küll.

Enne, kui silmi pööritad, tunnista, et see on vähemalt proovimist väärt.

1. Kui tunned end joostes ebakindlalt, proovi joosta grupis

Olgu selleks siis jooksutrenn pargis või staadionil, vahel võib tunduda, et kõik justkui jälgivad ja ootavad, et sa juba komistaksid ja see on ka põhjus, miks kõik kasvõi spinningu trennis tagumisse ritta endale ratta hõivavad.

Kui see kõlas ka sulle tuttavana, siis pea meeles, et su eesmärk polegi joostes ilus välja näha ja see ongi spordi tegelik ilu. Kui tunned end jätkuvalt ebakindlana, võib grupis jooksmine aidata sellest üle saada.

2. Kui jooksmine tekitab valu, ära süüdista selles kohe jooksmist

Jooksmine toob välja erinevad valukohad, mida tavaliste trennide puhul ei pruugi kogeda — torkiv valu põlves või hüppeliigeses või hoopis seljas. Mitte kellelgi pole täiuslikku jooksuvormi, aga mõõdukas jooksmine ei tohiks tekitada valu. Siiski võivad juhtuda õnnetused, näiteks kaotad tasakaalu ja kukud. Selles ei ole ju süüdi jooksmine, vaid vahel lihtsalt kaotad tähelepanu ja kukud.

Seotud lood:

3. Kui ühtlases tempos jooksmine on su jaoks igav, proovi intervalle

Paljude inimeste jaoks on tund aega ühtlasest tempos jooksmist igav ja see ei muutugi kunagi lõbusamaks kui Zumba-trenn. Hea vaheldus on aga joosta intervalle. Erinevaid videosid ja äppe, mis sul sellega algust teha aitavad, leiab internetist sadu. Lisaks sellele pane ka kokku vinge muusikalist ja alusta kasvõi 15 minutist jooksmisest.

4. Jooksmise ajal on raske hingata

Aeglaselt jooksmine pole mingi halb asi ja seda eriti siis, kui oled alles algaja. Kõige sagedamini väidavadki inimesed, et neil on joostes raske hingata, aga selle põhjus võibki olla see, et sa jooksed enda jaoks liiga kiiresti.

Ka aeg, millal jooksed, võib mängida rolli. Ära jookse, kui õues on liiga palav või vastupidi, liiga külm, sest mõlemad muudavad jooksmise raskemaks. Leia enda jaoks õige temperatuur ja jookse siis. Varajased hommikutunnid on selleks ideaalsed.

Kõige olulisem on mõista, et jooksmine pole kellegi jaoks lihtne ja seda isegi selle sõbra jaoks, kes igal aastal maratonist osa võtab. Sinu mõtlemine mängib siin suurt rolli.

Seega, jooksutossud jalga ja minek?!

Allikas: Well+Good