Sajast kalorist kiirelt lahti!

 (8)
Sajast kalorist kiirelt lahti!
Foto: Ilmar Saabas

KAALUABI: Kui enamik meist arvab, et kalorite põletamine toimub vaid spordisaalis, siis tegelikult põletab keha kaloreid ööpäevaringselt, isegi siis kui me puhkame, magame või sööme. Kui soovid aga kaalus alla võtta, on soovitav lisaks toitumise jälgimisele lisada igapäevasesse ellu ka veidi liikumist.

Hea viis selleks on planeerida igasse päeva tegevused või harjutused, millest igaüks kulutab umbes 100 kalorit:

• Hüppenööriga hüppamine: 12 minutit. Võta ammu seisma jäänud hüppenöör sahtlist välja ning hüppa 12 minutit, nii vabaned 100 kalorist. Hüppenööriga hüppamine suurendab sinu südame löögisagedust, tugevdab jalalihaseid.

• Treppidest üles jooksmine: 6 minutit. Valides lifti asemel trepi ning sealt üles joostes kulutad 6 minutiga 100 kalorit. Hea kiire treening, kuid ära unusta õiget hingamist, et lihased pingutuseks vajalikku hapnikku saaksid.

• Aiatööd: 20 min. Mis võiks parem olla aias värskes õhus toimetamisest ning eriti heaks motivaatoriks on selle käigus kaduvad 100 kalorit, mis põlevad aiatöid tehes juba 20 minutiga. Boonusena vabaned ka stressist.

• Kodu koristamine: 25 minutit. Korras kodu ja kadunud 100 kalorit lubavad rahuliku südamega magama heita.

• Tantsimine: 20 minutit. Keera muusika põhja ning tantsi oma kodus kogu südamest, lastes end rütmil kaasa haarata. Lisaks ainevahetuse kiirenemisele kaotad 20 minuti tantsuga 100 kalorit.

Seotud lood:

• Naudi joogat: 20 minutit. Pane käima oma lemmik jooga DVD ning siruta ja venita ennast vähemalt 20 minutit. Sinu keha vajab täiendavat venitust ning sügavaid hingamisharjutusi, nii põletad lihtsalt 100 kalorit.

• Metsas jalutamine: 20 minutit. Kohe-kohe on marjad-seened metsas valmis. Neid otsides ja korjates kaotad kaloreid ning saad vajalikke vitamiine, mineraale.

• Auto pesemine: 25 minutit. Tolmused teed ning puhkuse jäljed autos lausa nõuavad koristamist. Nühkimine, pühkimine, pesemine ning miinus 100 kalorit  — puhas auto on garanteeritud.